Вторият най-голям производител на спортни артикули в света Adidas намали прогнозата за печалбата си за 2014 г., след като приходите му за първото полугодие в Северна Америка намаляха на фона на резкия спад в търсенето на оборудване за голф, а разходите за производство и и маркетинг се увеличиха.
Оперативната печалба ще възлезе на 6,5 до 7% от продажбите, а не на 8,5-9%, както беше прогнозирано по-рано, посочва базираната в Германия компания Herzogenaurach, цитираната от Bloomberg.
Маржът на печалбата за първата половина на годината се свива до 7,5 на сто от приходите, след като година по-рано беше 9,7%.
Adidas изненада инвеститорите си преди седмица с предварителен доклад, показващ, че финансовите резултати за второто тримесечие не оправдат очакванията на анализаторите, отчасти заради спада на рублата, което е свързано с конфликта между Украйна и Русия.
Главният изпълнителен директор на компанията Херберт Хайнер тества търпението на инвеститорите с по-ниска прогноза и увеличаване на разходите за маркетинг. През май Хайнер прогнозира, че Adidas ще отчете „силно“ второ тримесечие.
Само преди три седмици Adidas отпразнува победата на отбора на родната си страна на Световното първенство по футбол.
Компанията твърди, че спонсорството на двата отбора, които играха на финала, е помогнало за продажбата на повече от 8 млн. футболни тениски. Приходите, които Adidas генерира тази година от бизнес, свързан с футбола, възлизат на 2 млрд. евро. Обувките и дрехите за упражнения на нейния бранд Reebok също се продават добре, разкриват от компанията.
Същевременно Adidas се бори със свиването на пазара на стоки, свързани с голф, заради зависимостта му от Русия и съседните страни, които също са засегнати от конфликта.
„Adidas ще предприеме коригиращи мерки, за да си гарантира по-голяма стабилност на бъдещите си доходи“, посочва Хайнер.
Нетната печалба на Adidas за второто тримесечие е 144 млн. евро, въпреки че анализаторите очакваха тя да достигне 150 млн. евро. Продажбите се увеличават с 2% до 3,47 млрд. евро, оправдавайки очакванията на анализаторите, въпреки спада от 18%, който отчита подразделението за голф.
Продажбите в Северна Америка за първата половина на годината отчитат спад с 14 на сто, докато тези в Азия като изключим Китай, се свиват със 7,3%, посочва компанията.
Миналата седмица Adidas намали прогнозата за нетната си печалба за 2014 г. до 650 млн. евро, след като първоначално смяташе, че тя ще достигне 830-930 млн. евро.
Компанията коментира, че няма да успее да постигне печалбата, която си е поставила като цел за следващата година. Adidas очаква тя да достигне 17 млрд. евро, а оперативният ѝ марж да е 11% от приходите. От своя страна анализаторите, запитани от Bloomberg смятат, че продажбите през 2015 г. ще са с обща стойност 15,5 млрд. евро.
Повече по темата вижте във видеото на Bloomberg!