IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Резултатите на L'Oreal останаха под очакванията на анализаторите

Пазарът на продукти за лична грижа се консолидира, тъй като редица компании купуват нишови брандове, за да разширят продуктовите си гами

16:43 | 01.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Най-голямата козметична компания в света L'Oreal представи по-ниски от очакванията на анализаторите продажби за второто фискално тримесечие, тъй като търсенето на гримовете с марка Maybelline New York и на други нейни продукти е останало слабо в САЩ, пише Bloomberg.

Приходите на компанията увеличават темпа на растеж и сега нарастват с 4,1% спрямо предходното тримесечие, в което са отбелязали  ръст от 3,5%. Консенсусната прогноза на анализаторите, запитани от Bloomberg, бе за ръст от 4,4% на приходите през второто тримесечие.

Печалбата на компанията през първото полугодие се увеличава с 0,2% до 2,03 млрд. евро (2,72 млрд. долара). Консенсусната прогноза на анализаторите бе за 2,02 млрд. евро.

Продажбите в Северна Америка скачат с 2,4% през посочения период, след като през първото фискално тримесечие отбелязаха спад от 0,6%.

През тази година L'Oreal се бори да ускори растежа в подразделението за потребителски продукти, тъй като на американския пазар на масови продукти купувачите ограничават разходите си, а икономическият растеж на развиващите се пазари се забавя.

Unilever, производителят на шампоан Dove, също се сблъсква с трудности, но въпреки това подразделението за продукти за лична грижа отбелязва ръст от 4,5% през периода.

Въпреки че приходите на френската компания се доближиха, но не постигнаха очакванията на анализаторите, „остават много далеч от онова, което сме свикнали да виждаме от L'Oreal”, посочва Андрю Ууд, анализатор на Stanford Bernstein.

Северна Америка

През април компанията направи прогноза, че продажбите на потребителски продукти в Северна Америка отново ще започнат да растат през второто тримесечие и ще ускорят темпа си през 2014 г.

Въпреки че глобалните продажби в подразделението, включващо шампоаните Garnier, се увеличиха с 2,8 на сто през периода, това е по-малко от очакваните от анализаторите 3,2%. И все пак е повече от ръста от 1,2% през първото тримесечие.

За да насърчи растежа, компанията пуска нови продукти като Fibralogy за грижа за косата. Новите продукти за грижа за кожата обаче са били „по-малко ефективни“, посочват от L'Oreal.

Пазарът на продукти за лична грижа се консолидира, тъй като редица компании - от германската Henkel до японската Kose, купуват нишови брандове, за да разширят продуктовите си гами.

От януари досега L'Oreal придоби производителя на козметични маски за лице Magic Holdings International и марките Decleor и Carita, създаващи продукти за СПА.

L'Oreal е похарчила повече от 5 млрд. долара за сделки през тази година, в това число влиза и обратното изкупуване на 8% от акциите ѝ от Nestle. В момента тя търси новите си цели за придобивания.

Производителят на парфюми с марката Giorgio Armani потвърди, че очаква да отчете по-висок ръст от пазара през 2014 г. и да подобри продажбите си спрямо миналата година, както и печалбата си на акция.L'Oreal очаква пазарът на козметични продукти да нарасне с 3,5 до 4% през тази година. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:52 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още