IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

По-слабото търсене на алкохол в Китай засегна печалбата на Diageo

Годишните приходи на производителя на алкохолни напитки спаднаха с 8,5%

17:43 | 31.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Американците пият евтина водка, а китайците се отказват от високия клас шотландско уиски – две тенденции, които представляват лоши новини за Diageo, най-големият производител на алкохол в света, пише Wall Street Journal.

Производителят на скоча с марката Johnnie Walker и водката Smirnoff отчита рязък спад в годишната си печалба. Diageo обвинява за всичко това драматичното намаляване на търсенето в Китай, където продажбите на напитката от висок клас Johnnie Walker Black Label спаднаха с почти 30%. Компанията се позовава и на проблемите на други развиващи се пазари.

Слабостите на развиващите се пазари често са свързани с валутите, но има и някои специфични въпроси, които влияят, като мерките срещу корупцията по високите етажи на властта в Китай, твърди главният изпълнителен директор на Diageo Айвън Мендез.

Подобно на други компании, произвеждащи потребителски продукти, Diageo е засегната от девалвацията на валутите на развиващите се пазари през последната година, което доведе до намаляването на стойността на продажбите ѝ при обмяна на средствата в националната ѝ валута (паунд).

В Северна Америка, най-големият и най-печеливш пазар на Diageo, продажбите отчетоха спад от 7 на сто през фискалната година, която приключи на 30-и юни. За сравнение, година по-рано компанията обяви ръст от 7% в продажбите.

Diageo твърди, че промяната се дължи най-вече на прехвърлянето на продажбите от долари в лири. Като изключим влиянието на валутните колебания, продажбите на компанията в САЩ са се увеличи с 3%.

Но в Америка Diageo също имаше известни опасения, свързани с водка Smirnoff, която носи около една четвърт от продажбите на Diageo в Северна Америка. Тя беше заплашена от по-малките конкуренти, които навлязоха на пазара, тъй като потребителите пък откликнаха на появата им с желанието си да купуват по-евтини марки.

“Водката е изключително конкурентна категория“, заяви Диъдри Малън, главен финансов директор на Diageo в разговор с репортери. “През последните две години има 210 нови играча на пазара на водка [в САЩ]”.

Diageo отчита нетна печалба от 2,25 млрд. паунда (3,81 млрд. долара) в сравнение с 2,45 млрд. паунда година по-рано. Приходите ѝ пък са с 8,5% спрямо миналата година. През тази фискална година те достигнаха 13,98 млрд. паунда. Продажбите в Китай отбелязаха спад от 33%, но в Западна Европа компанията показа по-добри резултати от миналата година.

Diageo е поредната голяма компания за алкохол, която е засегната от случващото се в Китай, близо две години след като китайското правителство забрани „екстравагантните“ подаръци и големите приеми, финансирани от държавата.

През 2013 г. Diageo придоби китайския производител на алкохолната напитка байжиу Shui Jing Fang. Компанията твърди, че продажбите на Shui Jing Fand са спаднали със 78% през фискалната година. Но за първи път част от международните марки на Diageo са засегнати сериозно в Китай – продажбите на скоч се свиват с 20 на сто през годината.

Френските гиганти Remy Cointreau, производител на коняка Remy Martin, и Pernod Ricard също предупредиха миналата година за продължаващите слаби продажби в Китай, най-големият пазар на алкохол в света. Remy Cointreau обяви наскоро, че въпреки всичко вижда причини за оптимизъм.

В сряда Diageo заяви, че Жилбер Гостин, който наскоро беше назначен за президент на компанията в Индия, ще напусне концерна през септември, за да заеме друга позиция. Говорителят на компанията отказва да коментира причините за напускането му. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:16 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още