IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Голямата битка на зърнената и бързата закуска в САЩ

Потребителите търсят все повече високопротеинови закуски, а ресторантите за бързо хранене се опитват да открият начин да ги привлекат

13:33 | 23.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Зърнената закуска вече не е толкова обичана в САЩ.<em>&nbsp;Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Зърнената закуска вече не е толкова обичана в САЩ. Снимка: архив Ройтерс

Други отчетоха смесени резултати. Веригата за сандвичи Subway стартира своето национално меню за закуска през 2010 г., но то носи едва 6 на сто от приходите ѝ през миналата година, по данни на Bernstein. Wendy's се отказа от плановете си за подобно меню през миналата година, заявявайки, че не е достатъчно печелившо.

McDonald's е пионер в закуската в заведенията за бързо хранене, тъй като създаде своя Egg McMuffin през 1971 г. и все още доминира в категорията. Миналата година компанията изкара 8,96 млрд. долара от продажбата на закуски, посочват от Bernstein. Поради факта, че пусна закуската толкова отдавна, веригата е в състояние да се интегрира по-успешно в сутрешната рутина на американците от повечето по-нови участници на пазара.

Но някои потребители все още не са готови да приемат идеята за закуска от ресторант за бързо хранене.

Dunkin' Brands Group, която генерира почти 80% от продажбите си от закуски, се насочи към по-здравословното меню. Веригата се фокусира повече върху сутрешните сандвичи, които се продават по-добре от поничките, заяви главният изпълнителен директор на компанията Найджъл Травис.

Dunkin' прави и промени, за да може да отговори на натоварения сутрешен трафик. Ако поръчката отнема само няколко секунди, това може да накара повече хора да минат с колата си и да си вземат от гишето нещо. „Хората не искат да седят на опашка и да чакат закуската си“, коментира Травис.

В магазините това, което се продава добре, са храните, които се подготвят бързо, пренасят се лесно и са с високо съдържание на протеини. Mondelez International откри успеха в лицето на своите бисквити за закуска Belvita. Гладът за протеини движи и процъфтяващите продажби на гръцкото кисело мляко на Chobani и други подобни услуги.

Големият губещ от всичко това са зърнените закуски, които дълги години бяха най-популярната сутрешна храна в САЩ. Индустрията все още възлиза на 10 млрд. долара годишно, но консумацията се свива. Kellogg очаква, че през тази година спадът в продажбите ще е около 4%.

„Ние се конкурираме с ресторантите за бърза закуска, но най-големият двигател на всичко е фактът, че потребителите искат повече протеини“, твърди Джон Браянт, главен изпълнителен директор на Kellogg.

Компанията и останалите производители на зърнени закуски, като General Mills, твърдят, че трябва да свършат по-добра работа, припомняйки на потребителите, че зърнената закуска, към която се добавя мляко, може да съдържа много протеини. 

Продажбите на веригите за бързи закуски:

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 02:21 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още