Закуската се превърна в новия фронт на битката за здравословен начин на живот, удобство, но и начин за извличане на печалба от американската диета.
Жадни за растеж в други категории с храни, компании като Yum Brands, Burger Kind и Kellogg са решени да променят начина, по който американците започват деня си. Но въпреки че потребителите се отдръпват от зърнените закуски, за да експериментират с по-богати на протеини храни, навиците си остават утвърдени – повечето хора в САЩ все още ядат закуска у дома, а сутрешната им рутина е по-силна от тази през останалата част от деня, пише в свой анализ The Wall Street Journal.
“Хората са притиснати от времето сутрин и знаят къде точно отиват, и това не се променя особено“, твърди Алекс Маседо, президент на Burger King за Северна Америка. Веригата претендира, че получава 2,8% от всичките 47 млрд. долара, които потребителите в САЩ харчат всяка година за бърза закуска, твърди брокерската компания Stanford C. Bernstein & Co. През тази година Burger King добави бургери към сутрешното си меню в опит да стимулира продажбите.
Много вериги и ресторанти за бързо хранене съзират възможностите, свързани със закуската. От клиентите, които ядат навън поне два пъти седмично, 30 на сто твърдят, че закусват извън дома си, 40% - че обядват, а 50% - излизат за вечеря, посочват от Bernstein.
Нещо повече, закуската обикновено е по-изгодна, твърдят от ресторантите, защото съставките не са толкова скъпи. Bernstein изчислява, че 25% от приходите на McDonald's за миналата година и 40% от нейната печалба преди облагането с данъци се дължат именно на закуски.
И все пак вече утвърдените стандарти в американските сутрини оставят малко възможности за промени. Спокойният сценарий от миналото – отпиването от чаша портокалов сок, докато се преглежда вестника, отстъпи място на средно 12-минутна закуска, посочва Хари Балзър, анализатор от NPD Group. Това е около половината от времето, което хората отделят за обяд (28 минути) или вечеря (24 минути).
Социалните промени доведоха до нова нагласа към сутрешното хранене, свързана с по-малкото време. Повечето майки на малки деца работят, което оказва допълнителен натиск върху семействата за приготвянето на закуската, преди да откарат децата на училище и да отидат на работа.
От своя страна подразделението на Yum Brands – Taco Bell, се опитва да примами потребителите да си създадат нови навици. Веригата предлага нови елементи в менюто, които съответстват на идентичността на марката. Веригата заложи на нова тако вафла през март, с която пусна първото си национално сутрешно меню.
Когато Yum представи тримесечните си резултати през миналата седмица, главният изпълнителен директор на компанията Дейвид Новак заяви, че закуската вече носи печалби и той очаква бизнесът със закуски да добави между 70 и 120 хил. долара към годишните продажби на всеки ресторант.


Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
Депутатите приеха удължителния бюджет на първо четене
Warner Bros. призовава инвеститорите да отхвърлят офертата на Paramount
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Установиха наличие на неорганичен арсен в бебешка каша
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш
ДПС-НН: Охраната на Пеевски не е по-голяма от тази на президента
Политически трусове, висока инфлация, липса на работна ръка... Притесненията на бизнеса растат
Омбусманът ще откаже, ако бъде избрана за служебен премиер