Френският производител на коняк Remy Cointreau, който понася последствията от мерките на китайското правителство срещу корупцията и високите разходи по високите етажи на властта, отчита спад в продажбите за първото си фискално тримесечие, тъй като продажбите на спиртни напитки намаляха повече от очакваното от анализаторите, пише Bloomberg.
Същинските приходи от продажби са се свили с 5,7% през тримесечието, което е повече от консенсусната оценка на осем различни анализатори, анкетирани от Bloomberg News за спад от 5,2%.
Приходите на звеното за коняк Remy Martin пък се свиват с 15 на сто. Средната прогноза на анализаторите беше за спад от 11 на сто.
Приходите на Remy през първото тримесечие са се подобрили в сравнение с миналогодишния 11%-ен спад, който тогава се дължеше преди всичко на 21% срив в продажбите на коняк. Remy, която получава по-голяма част от приходите си от тази спиртна напитка, отново подчертава, че очаква ръст в продажбите и оперативната печалба от основна дейност през тази фискална година, след 41% спад на приходите миналата година.
Цените на акциите на компанията спаднаха с 22% за последните 12 месеца. За сравнение френската компания Pernod Ricard отчете спад в цената на акциите от 1,5 на сто.
Мерките на китайските власти срещу екстравагантните разходи за приеми и подаръци на държавни служители оказват негативно влияние върху пазара на скъп коняк. Въпреки това Remy твърди, че ще продължи да се фокусира върху позиционирането на своите марки в луксозния сегмент.
Други производители, като Pernod, създават по-евтини варианти, за да се приспособят към промените, твърди главният финансов директор на Pernod Жил Богарт. По думите му ръстът на продажбите в Китай се очаква да се възобнови през следващата година.
“Този резултат затвърждава последователното подобрение, отбелязано през предишното тримесечие“, коментира Реми. Продажбите на коняк страдат от факта, че търговците на алкохол на дребно намаляват запасите си в Азия, както и на „все още предизвикателната макроикономическа и конкурентна среда, особено в Западна Европа“.
Продажбите на звеното за ликьори и спиртни напитки на Remy са се увеличили, водени от марки като Cointreau и Bruichladdich.
На 10-и юни Remy назначи нов главен изпълнителен директор - Валери Чаполо-Флоке. Бившият главен изпълнителен директор подаде остава по лични причини преди по-малко от три месеца. Компанията също така смени и ръководителя на звеното за коняк през тази година.