Nestle, която е базирана в град Вьове, Швейцария, обмисляше излизането си от сладкарския пазар в САЩ преди шест или седем години, когато сегментът беше „отчайващ“, посочва главният изпълнителен директор на Nestle USA Пол Гримууд. Вместо това Nestle се фокусира върху ключови марки и може да продължи с придобиванията и джойнт венчърите.
След придобиването на Stover от страна на Lindt, което беше обявено на 14-и юли, компанията ще разполага със 7,4% от американския пазар на шоколадови изделия, и то в предимно по-добрите такива. Именно в това трябва да се фокусира Nestle в САЩ, твърди Джилиан Холенстейн, главен инвестиционен директор в Labha Investment Advisors в Цюрих.
“Растежа на масовия пазар на шоколад в САЩ ще бъде сериозно предизвикателство за Nestle, защото той е толкова наситен“, посочва Холенстейн. „Lindt се фокусира върху сегмента със специални стоки и инвестира в него от години. Nestle е далеч от това“.
От друга страна Hershey's притежава правата за продажба в САЩ на KitKat, най-голямата шоколадова марка на компанията. Основните марки шоколадови изделия на Nestle – Butterfinger и Crunch, се нареждат съответно на 12-о и 26-о място сред сладкишите с шоколад в страната, посочва Euromonitor. KitKat заема четвъртото място с 4,3% от пазара.
Nestle може да се придвижи към луксозния сегмент, използвайки марката си Cailler, посочва Джон Кокс, анализатор в Kepler Cheuvreux в Цюрих. 22-годишната швейцарска компания, която Nestle купува през 1929 г., е смятана за създателя на млечния шоколад. Подобна история може да я тласне към по-високия клас стоки и то по съвсем естествен начин.
Nestle се опитва да наложи Cailler на световния пазар. Тя започна да продава продуктите на Cailler онлайн и работи по разширяване на марката. Проблемът е, че няма официален дистрибутор в САЩ, така че продажбите там са минимални.
Разработването на Cailler ще е „дълго пътешествие“, коментира главният изпълнителен директор на Nestle Пол Булке пред инвеститорите в Бостън миналия месец.
Nestle се опита да засили своите позиции на американския пазар за масови стоки като пусна десертите Butterfinger Peanut Butter Cups. Продуктът увеличи двойно пазарния дял на Butterfinger през февруари след като продуктът беше включен в реклама за Super Bowl. В допълнение към това Nestle се опитва да увеличи продажбите си през лятото, най-слабият период в индустрията. За целта предлага десертите Girl Scout Crunch с вкус на мента, фъстъчено масло и кокос.