Nestle обикновено се стреми да бъде първа или втора във всяка област, в която работи, но все още не е дори близо до това на американския пазар на шоколадови изделия, където швейцарската компания отстъпва място на Mars и Hershey's. Когато Lindt & Spruengli завърши планираното придобиване на Russel Stover Candies, Nestle може да се окаже още по-надолу в класацията – на четвърто място, пише Bloomberg.
Заедно Mars и Hershey's контролират 65% от американските продажби на шоколад, разкрива компанията за проучвания Euromonitor. На Lindt се полагат 5,2%, а на Nestle – 4,8%. Общите разходи за телевизионна реклама в САЩ на Mars и Hershey's са приблизително равни на общата сума от приходите на Nestle от продажбите на шоколад в Америка, разкрива швейцарската компания.
За да увеличи продажбите си на пазара, възлизащ на 18 млрд. долара, най-голямата компания за храна в света добави ограничена колекция Girl Scout Crunch bars и нискокалоричен шоколад Skinny Cow. Това обаче не е достатъчно, за да се превърне дори и в минимално предизвикателство за конкурентите, твърди Урс Бек, фонд мениджър в EFG Asset Management в Цюрих. По думите му най-очевидният контраход, който Nestle може да направи, е да купи Lindt.
На американския пазар на шоколад Nestle трябва да положи повече усилия и да действа по-умно, коментира Бек. В противен случай излизането от пазара е възможност, за която си заслужава да помисли.
Въпреки че Nestle е много по-голяма от американските лидери на пазара, е малко вероятно да купи и двете компании. Mars е частна компания, която отдавна заяви, че не се продава, а акционерите на Nestle се плашат от покупката на Hershey's. Причината за последното е, че това няма да отговори на стратегията на компанията да пуска по-здравословни продукти, обяснява Бек.
Lindt възнамерява да остане независима, обяви на 14-и юли нейният главен изпълнителен директор Ернст Танер.
Nestle отказва да коментира дали някога е обмисляла придобиването на Stover или Lindt, но мениджърите отдавна разкриха, че компанията има за цел да бъде номер едно или номер две на пазара, на който оперира.