За Amazon, която продава всичко – от памперси до DVD-та, ударът няма да е толкова силен, твърдят анализаторите.
„Hachette представлява много малка част от бизнеса на Amazon. Това е умен пиар ход от страна на Amazon”, посочва Джон Тинкър, анализатор в Maxim Group.
Писмо, разпространено по-рано този месец от най-продавания автор на Hachette – Дъглас Престън, напада Amazon за тактиката ѝ по време на преговорите. Текстът е подписан от редица големи автори, включително Джеймс Патерсън и Дейвид Морел. Онлайн гигантът пък беше защитен от самоиздаващи се автори, които също обединиха мнението си в едно общо писмо.
В интервю Престън заяви, че предложението на Amazon ще бъде „опустошително“ за Hachette и същевременно ще засегне Amazon минимално.
В писмото с последното предложение на Amazon се посочва, че технологичната компания има за цел да „изкара авторите от средата“ на спора. Тя разкрива и повече детайли, свързани с преговорите. Amazon обяви, че се е свързала с Hachette в началото на януари, за да обсъдят договора си за електронните книги, който изтичал през март.
„Не чухме нищо от тях в продължение на цели три месеца“, посочва писмото.
След това компанията на търговия на дребно е удължила договора през април. Но преговорите не са започнали докато тя не скъсила списъка със заглавия на Hachette, които продава, което пък довело до по-малко продажби. Освен това намалила отстъпките, предлагани на потребителите, купуващи книги на Hachette. Amazon заяви, че е направила предложение на издателството на 5-и юни, но Hachette не е отвърнала на него с отказ.
“Направихме предложение през април и то беше най-голямото, което сме правили на който и да било търговец на дребно. През май отправихме друго предложение, което беше още по-добро“, твърди говорителят на Hachette. “И двете бяха отхвърлени“. Amazon отказва да коментира това твърдение.
В края на май в публикация на интернет страницата си Amazon обяви, че „не е оптимист“, че проблемът ще бъде решен скоро. По-рано през този месец Ръс Грандинети, старши вицепрезидент по съдържанието в Kindle, заяви пред Wall Street Journal, че Amazon смята да действа в полза на дългосрочните интереси на своите клиенти.