Не е тайна, че големите производители на бира като Budweiser отчитат спад в продажбите в САЩ заради все по-големите изисквания и претенции на американците. Така че вероятно е неизбежно леките бири, създавани от същите големи компании, да последват същата нерадостна съдба съвсем скоро. Това може да се случи много по-рано от очакваното, пише BusinessWeek.
Продажбите на светла бира на вътрешния пазар в САЩ ще ударят 10-годишно дъно през 2015 г., сочи доклад, публикуван в Shanken News Daily. През 2013 г. те спаднаха с 3,5% до 98,4 млн. барела, а очакванията са до 2015 г. да спаднат с още 4,9 млн. барела.
На пазара има очевидно губещи играчи, разкрива докладът. Bud Light на AB InBev, доминираща сила в сектора, показва негативни резултати за пета поредна година, отчитайки спад в продажбите от 3,1 на сто до 37,6 млн. барела. Coors Light пък загуби 1,5% от продажбите си, докато Miller Lite имаше още по-лошо представяне – спад от цели 5,9%.
Докладът показва още по-интересни тенденции, които се случват на втори план. Тук влиза и бирата Bud Light Platinum, с която AB InBev се надяваше да компенсира спада в продажбите на по-голямата и по-известната си марка бира, пише Shanken News Daily.
“Кризата със светлата бира започна през 2009 г. и беше прекъсната за кратко през 2012 г., когато продажбите се увеличиха с 0,6%. Но възходът се дължеше на пускането на супер премиум Bud Light Platinum, от която бяха продадени над 1,7 млн. барела през същата година. Миналата година обаче Bud Light Platinum претърпя 19% спад, а продажбите в сектора на светла супер премиум бира намаляха с почти 700 000 барела“, пише изданието.
Според Shanken неволите на целия сегмент се дължат на нарастващата популярност на малко популярни бири, на вноса и на сайдера.