IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Краят на светлата бира в САЩ наближава

Продажбите на това пиво ще ударят 10-годишно дъно през 2015 г.

14:54 | 08.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;http://www.freeimages.com/</em></p>

Снимка: http://www.freeimages.com/

Не е тайна, че големите производители на бира като Budweiser отчитат спад в продажбите в САЩ заради все по-големите изисквания и претенции на американците. Така че вероятно е неизбежно леките бири, създавани от същите големи компании, да последват същата нерадостна съдба съвсем скоро. Това може да се случи много по-рано от очакваното, пише BusinessWeek.

Продажбите на светла бира на вътрешния пазар в САЩ ще ударят 10-годишно дъно през 2015 г., сочи доклад, публикуван в Shanken News Daily. През 2013 г. те спаднаха с 3,5% до 98,4 млн. барела, а очакванията са до 2015 г. да спаднат с още 4,9 млн. барела.

На пазара има очевидно губещи играчи, разкрива докладът. Bud Light на AB InBev, доминираща сила в сектора, показва негативни резултати за пета поредна година, отчитайки спад в продажбите от 3,1 на сто до 37,6 млн. барела. Coors Light пък загуби 1,5% от продажбите си, докато Miller Lite имаше още по-лошо представяне – спад от цели 5,9%.

Докладът показва още по-интересни тенденции, които се случват на втори план. Тук влиза и бирата Bud Light Platinum, с която AB InBev се надяваше да компенсира спада в продажбите на по-голямата и по-известната си марка бира, пише Shanken News Daily.

“Кризата със светлата бира започна през 2009 г. и беше прекъсната за кратко през 2012 г., когато продажбите се увеличиха с 0,6%. Но възходът се дължеше на пускането на супер премиум Bud Light Platinum, от която бяха продадени над 1,7 млн. барела през същата година. Миналата година обаче Bud Light Platinum претърпя 19% спад, а продажбите в сектора на светла супер премиум бира намаляха с почти 700 000 барела“, пише изданието.

Според Shanken неволите на целия сегмент се дължат на нарастващата популярност на малко популярни бири, на вноса и на сайдера.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:09 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още