Производителите на храни се опитват да се адаптират към света на интернет и трябва да инвестират в по-разумно опаковане, дигитално представяне и по-добри вериги за доставки, за да се възползват от дългосрочните ползи от всичко това.
Електронната търговия възлиза на 3,7% от всички продажби на бързооборотни стоки като храни, напитки и продукти за лична грижа, твърди компанията за пазарни проучвания Kantar Wolrdpanel. Тя прогнозира, че до 2016 г. глобалната онлайн търговия ще достигне 5%, тъй като магазините ще създадат собствени сайтове за пазаруване.
По-добрата електронна търговия може да спести пари на компаниите, стига те да заложат на по-целенасочен маркетинг, включително чрез социалните медии. Но представители на индустрията твърдят, че производителите отлагат иновациите заради по-малките обеми на продадените стоки в интернет, пише Ройтерс.
По време на скорошна среща на Consumer Goods Forum (CGF) в Париж, вицепрезидентът по консумативите на Amazon смъмри останалите представители на индустрията за начина, по който представят стоките си.
„Това е място, където трябва да бъдете лидери, а вместо това откривам, че трябва да правим иновации от ваше име“, обясни той, отбелязвайки, че един от най-големите проблеми на компаниите е фактът, че част от стоките пристигат при потребителите в непривлекателен външен вид. „Първият момент на истината за клиента не е това, което вижда на сайта, а това, което пристига в дома му“.
Неподготвените
„Повечето производители на хранителни продукти остават „сериозно неподготвени за онлайн търговията на дребно“, твърди анализаторът на Rabobank Джон Дейвид Роуг. По думи му те трябва да увеличат продуктовия си асортимент, тъй като онлайн купувачите са по-склонни да търсят неща като „органично кисело мляко“ и „хляб без глутен“.
Iglo Group, която се надява, че нейните замразени храни ще генерират 25% от онлайн продажбите ѝ до 2017 г., заяви, че променя имената на продуктите си и информацията за тях, докато тества промоциите, които да засилят покупките.
„Ако поставите грешните думи в началото, някой, който има достъп през мобилен телефон, може просто да види „замразен грах“ и няма да има идея за какъв размер опаковка става дума, за това дали в него няма и сладка царевица, дали не става дума за грах с моркови или е просто грах“, коментира генералният маркетингов мениджър на компанията Черил Калвърли. По думите ѝ това наистина е нов пазар, на който всеки опитва нови неща.
Някои производители залагат на собствени онлайн магазини, но това важи преди всичко за нишовите бизнеси. Компании като L'Oreal, Nestle и Procter & Gamble продават малки количества широко използвани продукти като козметика, кафе, шоколад и шампоани директно.
Марката Nespresso на Nestle е необичаен пример, тъй като 60 на сто от продажбите ѝ са от личния ѝ уебсайт.
Най-големият производител на храни в света - Nestle, който генерира около 3-4% от продажбите си онлайн, твърди, че е създал специални имена и описания на продуктите за онлайн представянето им. Освен това залага на по-красиви изображения и на видеа, които отвеждат към сайта за продажби на дребно, но въпреки това компанията стъпва предпазливо напред.