Войната, която Nike води с конкурентите си в рамките на Световното първенство по футбол, е изключително скъпа, но изглежда се отплаща щедро на компанията за спортни облекла, пише BusinessWeek.
Продажбите на нейните бутонки се увеличиха значително. Освен това компанията надмина Adidas в надпреварата кой ще осигури екипировка на евентуалния световен шампион в рамките на футболните залози в Лас Вегас.
Безмилостната рекламна атака и голямата спонсорска сделка със звезди като бразилския играч Неймар и португалския Кристиано Роналдо дадоха тласък на разходите за маркетинговата кампания за „създаване на търсене“ с 36% през тримесечието, което приключи през май, точно преди началото на първенството в Бразилия. Като цяло 12% от средствата от продажбите на Nike след това бяха вложени в спортна екипировка и реклама.
Тези разходи се отплатиха на компания. Продажбите се увеличиха с 11%, отчасти благодарение на голямото търсене на футболни обувки и облекла с марката Nike. Нещо повече, компанията успя да повиши цените на своите дрехи, увеличавайки маржа на печалба.
„След като току-що се завърнах от Рио, трябва да кажа, че никога не съм виждал енергия като тази преди“, заяви президентът на Nike Тревър Едуардс. „Ентусиазмът, който виждаме в Бразилия, комбиниран с факта, че имаме No. 1 пазарен дял в бизнеса с продажби на футболни обувки в света, е живо доказателство, че нашият футболен бизнес никога не е бил по-силен“.
Продажбите след Световното първенство по футбол могат да се окажат още по-добри, въпреки че възвръщаемостта на инвестициите вероятно е понесла удар, когато Португалия и Роналдо, един от най-важните спортисти на Nike, не успяха да преминат на следващия етап от първенството, отпадайки в групите.
От своя страна, Adidas също направи сериозно отстъпление, когато Испания не успя да продължи.
Междувременно на преден план излиза сблъсъкът между спонсорите благодарение на някои от останалите в първенството фаворити. За Nike това са Бразилия и Холандия, докато Adidas залага на Аржентина и Германия.
Въз основа на коефициентите от залаганията в Лас Вегас, Nike има малко по-добър шанс да се превърне в компанията, облякла бъдещия шампион.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"