IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Starbucks превзема Китай, използвайки успешния си бизнес модел от САЩ

Компанията залага на кафенета, които се намират близо едно до друго

14:11 | 29.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Starbucks се радва на все по-голям успех в Китай, благодарение на факта, че използва същите бизнес модели като в САЩ , които са доказали, че ѝ носят успех, пише Red Luxury.

Чрез отварянето на магазини в непосредствена близост едни до други – стратегия, която марката използва често в американските квартали – компанията успява да привлече повече посетители от обикновено. Подобно на повечето райони в Ню Йорк или Лос Анджелис, един квартал в Пекин е дом на две заведения на Starbucks, които се намират само на 500 метра разстояние един от друг.

Въпреки това и двете кафенета имат достатъчно клиенти. Едното е разположено в приземния етаж на офис сграда, където обслужва предимно занимаващи се с бизнес клиенти, докато другото заведение привлича преди всичко по-млади и модерни клиенти.

Пускайки отдавна използваната си стратегия в действие, а според главния изпълнителен директор на компанията Хауърд Шулц компанията е отворила 206 нови обекта и 111франчайз магазина в Китай миналата година. Данните показват, че уверените действия на компанията са и умен ход, тъй като приходите им в Китай и Азиатско-тихоокеанския регион нараснаха с 27,1% до 917 млн. долара, пише Want China Times.

Фокусът на компанията остава върху отварянето на водещи магазини в по-големите градове като Пекин, Шанхай, Гуанджоу. Но Starbucks е решила да разшири дейността си в по-малките градове и предградия, разкри президентът на Starbucks China & Asia Pacific Джон Кълвър.

Компанията работи по спечелването на нови връзки с местното население като участва в квартални проекти и организира доброволчески дейности.

Кълвър се надява, че запознаването с местните общности ще помогне на компанията да се справи по-добре на пазара. Друга цел, която тя си поставя, е да представи социалните мрежи и мобилните плащания сред китайските клиенти.

Всичките 7000 заведения на компанията в САЩ в момента обработват плащания чрез специални Starbucks карти и мобилни приложения. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:07 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още