Но копродукциите също имат своя цена, включително това, че сценарият трябва да бъде одобрен от китайските власти. Сред другите изисквания е да участват китайски актьори и да има китайска тема. В резултат от това студиата са предпазливи по отношение на това кога да се впуснат в подобно начинание.
“На всички копродукцията им звучи като Светия Граал“, твърди Мур от Paramount. Но те са „много специфична“ финансова и творческа уговорка, допълва той. По думите му те са по-подходящи за филми като предстоящия „Марко Поло“, който ще бъде наполовина финансиран от China Film Group.
За „Трансформърс“ Paramount приема стратегия, която нарича „официално подпомагане на продукцията“ - споразумение, което предлага някои от предимствата на копродукцията, но избягва част от предизвикателствата, свързани с нея.
Paramount получава промоционална и логистична помощ от China Movie Channel, която е подкрепяна от държавата, и от медиината компания Jiaflix Enterprises, която ще разпространява филма онлайн в Китай, когато бъде свален от големите екрани.
Не всички партньорства обаче преминават гладко. През миналата седмица спор със собственика на местен хотел заплаши да забави премиерата. Хотел Pangu Plaza, който е платил близо 1 млн. долара, за да се появи във филма, подаде жалба срещу Paramount и неговите партньори. Причината за това е бил фактът, че от хотела са недоволни от позиционирането му в лентата и поискаха кадрите да бъдат премахнати.
В бързо организирано събитие за медиите в хотел Pangu Plaza в Пекин Мур и Бей от Paramount се опитаха да успокоят напрежението, което можеше да забави дебюта на филма.
„Работата с Pangu беше фантастична“, посочи Бей. В момента двете компании разследват какво в уговорките им се е объркало.
Работата в Китай не приключва с излизането на филма по кината. По думите на президента на Jaiflix Марк Ганис Paramount и нейните партньори са наели 1200 души да посещават китайските държавни кина, за да се уверят, че филмът се прожектира, а не е изместен нарочно от местни продукции.