Най-голямата кампания за набиране на средства за музей в историята на Сан Франциско (SFMOMA) почти е постигнала целта си да събере 610 млн. долара две години преди отварянето на ново крило на музея, което ще удвои пространството за представянето на творби на Анди Уорхол, Марк Ротко и Дейвид Хокни.
Музеят за модерно изкуство в Сан Франциско е успял да събере 570 млн. долара, т.е. 94% от планираната крайна сума. Парите са предназначени за значително разширяване на площта на музея. Останалите средства ще останат като дарение за музея, пише Bloomberg.
Самото крило ще струва 305 млн. долара и ще е проектирано от архитектурната компания Snohetta, която стои зад сегашната сграда на музея, отворила врати преди две десетилетия.
Музеят в Сан Франциско е сред най-старите институции, посветени на модерното и съвременно изкуство. Той е основан през 1935 г. и първоначално се е помещавал в най-горните етажи на сграда, намираща се в близост до градската управа. Преместването му в не особено привлекателния квартал дава идентичност на района и увеличава броя на посетителите и местните дарители.
„Нашата експанзия ще затвърди квартала като културен център“, категоричен е директорът на музея Нийл Бенездра. По думите му голяма част от новото крило ще е остъклена и ще има открити тераси.
„Искаме този музей да значи много повече за много повече хора, но просто не разполагаме с достатъчно пространство“, обяснява Бенездра. По думите му проектът за разширяването на площта на музея е бил приключен в „един от онези моменти, в които звездите се подреждат и всичко си идва на мястото“, допълва той.
През двете десетилетия от преместването на музея в района, наречен South of Market, кварталът се променя значително. Появяват се нови луксозни хотели и резиденции. Множество стартиращи технологични компании се местят в офиси в района. Дори Twitter се премества наблизо.
Сегашните галерии на SFMOMA могат да се сравнят по площ с тези на Музея за модерно изкуство в Ню Йорк.