Африканските потребители преследват качеството пред цената, когато става дума за бира, споделя пред CNBC директорът на Heineken за региона, след като производителят на напитката се насочва към набиращия скорост пазар на алкохол на континента.
Очакванията са, че пазарът на бира в Африка ще реализира бурен растеж на фона на процъфтяващата средна класа, увеличаващия се брой на хората, които ще навършат позволената възраст за консумиране на алкохол, и покачването на разполагаемите доходи. Но пиячите в региона не търсят евтиния продукт.
„Ако предлагате бира на цена, която хората могат да си позволят, то това определено не означава, че бирата е евтина. Означава, че бирата е носи със себе си бранд. Африканците наистина обичат качеството. Ето защо трябва да предлагате качество, но на достъпна цена“, категоричен е президентът на Heineken за региона на Африка и Близкия Изток Сиеп Хиемстра.
Прогнозите са, че между 2013 и 2018 г. африканската икономика ще расте със 7,5% годишно, докато годишното потребление на бира ще скочи с 6%, изчисляват от Rabobank.
Heineken се прицелва в региона чрез широк набор от месни брандове, както и с разпознаваеми международни брандове. През 2013 г. една пета от оперативната печалба на групата е дошла от Африка и Близкия Изток – резултат, който подчертава важността на региона за компанията.
След като прирастът на продажбите на бира на развитите пазари се забави по време на финансовата криза, производителите на напитката обърнаха поглед към развиващите се пазари.
„През последните няколко години производителите на бира от узрели, стагниращи пазари на бира, инвестират на развиващите се пазари“, твърди анализаторът с ресор храни и агрокултури в Rabobank Франсоа Соневил.
„Любимите им дестинации са държавите от БРИКС и Азия, но и в тези страни темповете на растеж намаляват. Позовавайки се на демографски и икономически фактори, вярваме, че Африка ще отчете най-бързия икономически ръст през следващите пет години.“