IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Heineken ще утолява жаждата на Африка

Очакванията са, че пазарът на бира на континента ще реализира бурен растеж на фона на процъфтяващата средна класа и по-високите разполагаеми доходи

20:45 | 19.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	Прогнозите са, че&nbsp;годишното потребление на бира ще скочи с 6%. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Прогнозите са, че годишното потребление на бира ще скочи с 6%. Снимка: Ройтерс

Африканските потребители преследват качеството пред цената, когато става дума за бира, споделя пред CNBC директорът на Heineken за региона, след като производителят на напитката се насочва към набиращия скорост пазар на алкохол на континента.

Очакванията са, че пазарът на бира в Африка ще реализира бурен растеж на фона на процъфтяващата средна класа, увеличаващия се брой на хората, които ще навършат позволената възраст за консумиране на алкохол, и покачването на разполагаемите доходи. Но пиячите в региона не търсят евтиния продукт.

„Ако предлагате бира на цена, която хората могат да си позволят, то това определено не означава, че бирата е евтина. Означава, че бирата е носи със себе си бранд. Африканците наистина обичат качеството. Ето защо трябва да предлагате качество, но на достъпна цена“, категоричен е президентът на Heineken за региона на Африка и Близкия Изток Сиеп Хиемстра.

Прогнозите са, че между 2013 и 2018 г. африканската икономика ще расте със 7,5% годишно, докато годишното потребление на бира ще скочи с 6%, изчисляват от Rabobank.

Heineken се прицелва в региона чрез широк набор от месни брандове, както и с разпознаваеми международни брандове. През 2013 г. една пета от оперативната печалба на групата е дошла от Африка и Близкия Изток – резултат, който подчертава важността на региона за компанията.

След като прирастът на продажбите на бира на развитите пазари се забави по време на финансовата криза, производителите на напитката обърнаха поглед към развиващите се пазари.

„През последните няколко години производителите на бира от узрели, стагниращи пазари на бира, инвестират на развиващите се пазари“, твърди анализаторът с ресор храни и агрокултури в Rabobank Франсоа Соневил.

„Любимите им дестинации са държавите от БРИКС и Азия, но и в тези страни темповете на растеж намаляват. Позовавайки се на демографски и икономически фактори, вярваме, че Африка ще отчете най-бързия икономически ръст през следващите пет години.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:37 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още