Във фабриката на Jameson в Корк, Ирландия, датираща от XVIII век, най-големият производител на ирландско уиски залага бъдещето си на ново съоръжение с три дестилационни инсталации за производството на спиртни напитки.
Дестилерията е ключът към постигането на амбицията на Jameson да удвои продажбите си до повече от 1 млрд. евро до 2020 г. Собственикът на компанията Pernod Ricard твърди, че ще се опита да стесни пропастта между себе си и американския гигант Jack Daniel's, пише Bloomberg.
“Нашата дългосрочна цел определено е да бъдем разпознаваеми в цял свят като марка, голяма колкото Jack Daniel's”, заяви Тиери Бийо, ръководител на бранда в Pernod Paris. В интервю за агенцията той разкрива, че голяма част от това ще бъде постигнато чрез растеж в САЩ, а по-късно и в Азия.
Основаната през 1780 г. марка Pernod се ражда повече от 80 години по-рано от американския си конкурент. Миналата година Jack Daniel's продаде 13,2 млн. кашона от по 12 бутилки, посочва компанията за проучвания International Wine & Spirits Review. От своя страна Jameson успя да продаде 4,3 млн.
Pernod се надява, че увеличаването на търсенето на ирландско уиски в световен мащаб, което изпреварва растежа на международния пазар на спиртни напитки, ще даде на компанията шанс да преодолее огромната пропаст.
По-младите потребители
Jameson e фокусиранa основно върху САЩ и Южна Африка, но има огромен неизползван потенциал в други страни, твърди анализаторът от Sanford C. Bernstein Тревър Стърлинг.
Догонването предполага компанията да се опита да привлече по-младите потребители в световен мащаб, обясни Бийо. Но това означава и инвестиции. Миналата година Jameson приключи план за 100 млн. евро за удвояването на капацитета на дестилерията си в Мидълтън. Освен това похарчи още 100 млн. евро за пространство, в което уискито да бъде оставяно да узрее.
Jameson има потенциала да изравни позициите си с Jack Daniel's, твърди Спирос Маландракис, анализатор в компанията за проучвания Euromonitor. По думите му в момента Jack Daniel's се бори с много конкуренти на пазара на уиски, включително специалните бутикови марки. Същевременно Jack Daniel's се възползва от огромния ръст в търсенето на уиски като цяло.
За да запази водещата си позиция на американския пазар на уиски, собственикът на Jack Daniel's – Brown-Forman – миналата година заяви, че ще инвестира повече от 100 долара, за да купи нови дестилационни инсталации и бурета. В момента Jack Daniel's разполага с 12% дял от пазара, докато този на Jameson е едва 3,7%, сочат данни на IWSR.


Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
Депутатите приеха удължителния бюджет на първо четене
Warner Bros. призовава инвеститорите да отхвърлят офертата на Paramount
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Установиха наличие на неорганичен арсен в бебешка каша
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш
ДПС-НН: Охраната на Пеевски не е по-голяма от тази на президента
Политически трусове, висока инфлация, липса на работна ръка... Притесненията на бизнеса растат
Омбусманът ще откаже, ако бъде избрана за служебен премиер
преди 11 години А, недей така! "Обществените" си задължения никога не сме ги занемарявали, за сметка на "битовите" . (има малка армия от кръчмари и редовни посетители, които могат да потвърдят думите ми;))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години До SSIW и georgi:Битовки! :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Това сигурно са били някакъв елитен корпус "императорски пиячи", които ги показват по изложения, демек: " И ние можем!" ;) От 130 милиона нация, все ше намерят 10 човека , на които нивото на алкохол-дехидрогеназата, да е 2-3 пъти по-висока от стандарта за расата ;)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ба не могат да пият жълтите викаш:))) Пият като руснаци бре.. Наскоро пих с едни японци... Да ти кажа.. едва ги бих, а и аз като теб, за цяла вечер бултилка Джак си я оправям спокойно. Иначе.. според мен Джеймисън ше си отстанат с мечтите да стигнат Джак. Няма ирландско уиски , което да бие дори и олд номер 7, да не говорим за елексира Сингъл Барел... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Наздраве! (докато се обяснявам , забравих за обноските ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години ... голяма част от това ще бъде постигнато чрез растеж в САЩ, а по-късно и в Азия.-Ей това е хватката, ако може да убедят всеки китаец да обръща по 50 грама вечер (щото жълтите братя им е слаб ангела не моат повече;) ... ехеее къде ше фръкнат продажбите! Аз примерно мога да се справя и с цяло шише, ама колко са такива като мене ? Очевидно е, че трябва да градят експанзионистичната си стратегия около таргет, с профила на масовия консуматор ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар