По-малкото проведени акции за промоции са помогнали на германския производител на дамска мода Gerry Weber да отчете по-висока печалба през второто тримесечие. При ръст на приходите от продажби от 1,6% до 222,4 млн. евро оперативната печалба (Ebit) скача в периода между февруари и април с около 22% до 31,3 млн. евро, обяви концернът в петък. С това оперативният марж достига 13,4%, докато година по-рано е бил 11,3%, предава Ройтерс.
Като друга причина за подобрената рентабилност Бордът на директорите назовава и изместването на зимните финални разпродажби през първото тримесечие на 2013/14 и свързаните с това загуби на приходи заради продължителните намаления на цените.
Мениджмънтът е уверен, че компанията ще изпълни зададените по-рано годишни финансови цели. За приключващата през ноември фискална година главният изпълнителен директор Герхард Вебер се стреми към приходи от поне 900 млн. евро, спрямо 852 млн. евро година по-рано и оперативна печалба в размер на поне 120 млн. евро (105,8 млн. евро преди година).
Двигател на растежа за модната група през пролетта отново е бизнесът в собствените магазини. Приходите в сектора на търговията на дребно през второто тримесечие скачат с 12,3 на сто до 90,9 милиона евро. През първите шест месеца са били открити десет нови т. нар. "Houses of Gerry Weber“, както и други търговски площи.
Главният изпълнителен директор Вебер, подобно и на други модни концерни като Hugo Boss, залага на собствена мрежа от магазини. Така той се надява и на по-голяма възвращаемост в бизнеса с търговията на едро.