IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Холивуд търси възможности за печалба с любимите герои от 80-те и 90-те

Филмовите студия възраждат герои като Волтрон и Костенурките нинжда

13:08 | 14.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Когато Марк Твен отбелязва, че "всички идеи са втора ръка", вероятно не си е мислил за римейк на “Пауър Рейджърс”.

Холивудските студия, нетърпеливи да повторят успеха на филмите на Дисни по комиксите на Marvel, са решили да вдъхнат нов живот на детските телевизионни поредици от 80-те и 90-те години. Те не са вечни като Батман и Капитан Америка, но се помнят от мнозина и вероятно лицензите за тях струват доста по-малко, пише BusinessWeek.

Надеждите, които таят студията, са че анимационните герои от този перидо могат да имат успешен франчайз по начина, по който Paramount успя да даде ново начало на "Трансформърс", твърди Пол Дергарабедян, старши медиен анализатор в Rentrak.

Според него компаниите вече мислят за цели списъци с неща, които са били известни през 80-те - телевизионни предавания, играчки и книги, и се чудят кое ще може да има успех и днес.

Очевидно е, че има много възможности.

През август тази година Paramount Pictures ще пусне по кината пълнометражната лента "Костенурките нинджа", възраждайки добре познатите герои от комиксите и телевизионния сериал от 80-те години. Lions Gate пък призна в началото на май, че работи по филм, базиран на сериала "Пауър Рейнджърс", който беше телевизионен хит през 90-те.

Междувременно излязоха твърдения, че Sony работи по нов филм, създаден по "Господари на вселената".

Филмовото студио Relativity Media пък възражда на голям екран прочутия робот Волтрон. Твърди се, че Warner Brothers обмисля инвестиция в "Thundercats" (разбирайте мюзикъла "Котките", но с по-малко пеене и повече мечове).

Преминаването на герои от телевизионни сериали и комикси към света на Холивуд винаги е било нещо нормално. Причината е, че те вече са добили популярност, утвърдили са се като образи и са се доказали, макар и често в една съвсем различна среда.

След като бъде създаден един подобен филм, франчайзингът е нещо съвсем естествено, което дава редица възможности - от лицензиране на играчки и сувенири до създаването на редица продукти. "Хари Потър" дори има цяла изложба от подобни неща, която обикаля по света така, както, ако беше колекция от произведения на изкуството или египетска мумия.

Новата реколта герои от 80-те и 90-те има нещо, което Marvel няма - милиони зрители, които все още си спомнят оригинала. Обикновеният 30-годишен зрител едва ли е запознат с произхода на Ant-Man, герой на Marvel, който ще видим във филм през 2015 г., но все още си спомня играчките на Волтрон или тези на Костенурките нинджа, които стоят на тавана в къщата на родители му.

Най-подходящият момент за подобно обновление, според Дергарабедян, е от 20 до 30 години след появата на въпросните герои. Благодарение на това Холивуд ще може да привлече и родителите на възраст между 30 и 50 години. Това означава, че филмите и героите от 80-те и 90-те години в момента имат всички шансове за успех. По думите на Дергарабедян тези герои ще отключат носталгията у зрителите.

Не само някогашните фенове ще искат да видят новите филми, но и най-малките зрители ще проявят интерес към тях. И разбира се, ще поискат и играчките на техните любимци.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:41 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още