Джарет Лето е много неща - звезда от тийн драма от 90-те години, актьор, който играе перфектно транссексуален пациент със СПИН, а отскоро е и венчър капиталист.
Носителят на Оскар е сред първите инвеститори в компанията Zenefits, която прави онлайн подбор на персонал за различни фирми. Zenefits всъщност е една от най-нашумелите стартиращи компании в Силициевата долина.
Тя е само на една година, а вече обяви, че в рамките на втория етап на финансирането си е взела 66,5 млн. долара. Това е впечатляващо като се има предвид, че първият кръг беше затворен само преди четири месеца. Това означава, че Zenefits вече разполага с финансиране от 84 млн. долара, пише CNN.
Лето, който е добре познат с ролята си в сериала "My So-Called Life", а от скоро и с тази в пълнометражната продукция "Клубът на купувачите от Далас", помага на компанията да навлезе различни пазари в медийната индустрия, твърди главният изпълнителен директор на Zenefits Паркър Конрад.
За актьора светът на стартиращите компании не е нещо ново. През последните години той опита различни бизнес начинания. В това число влиза компанията за дигитални медии и маркетинг The Hive, както и VyRT - стрийминг услуга, излъчваща концерти на живо. Но Zenefits не е нещо типично за Холивуд.
Компанията е привлякла няколко легендарни венчър капиталисти като Марк Андрийсен, който е замесен в проекти като Twitter, Facebook и Zynga.
Zenefits обединява в едно редица услуги, свързани с управлението на човешките ресурси - от обезщетения до здравно осигуряване. Услугата дори е безплатна за малките компании. Конрад твърди, че клиентите на фирмата са предимно технологични компании, но също една архитектурна компания, училище, както и един цирк.
Въпреки че е все още в начален етап на развитие, Zenefits се разраства изключително бързо. В началото на декември миналата година тя имаше едва 15 служители, а в момента те са общо 130, разкрива Конрад.
Но големият растеж идва с големи рискове. Конрад твърди, че Zenefits няма никакви преки конкуренти, но признава, че бързият растеж на компанията може да я направи уязвима, когато става дума за логистика и предизвикателството да обслужва клиенти.