В САЩ заведенията на Starbucks се срещат на всеки ъгъл и във всеки търговски център, но в Австралия прочутата верига има едва 24 кафенета.
Компанията е дала лиценз за собствена верига на Withers Group, която управлява веригата магазини 7-Eleven в Австралия. Параметрите на сделката все още не са обявени публично, пише BusinessWeek.
Starbucks влезе на австралийския пазар през 2000 г., борейки се с вече установени вериги като McCafe.
Последната е подразделение на МcDonald's, което започва работа в Австралия още през 1993 г. Докато компанията се опитва да разшири бизнеса си с кафе в САЩ, тя вече е постигнала успех в Австралия, където се е превърнала в най-голямата подобна верига.
Сред другите конкуренти на Starbucks са независимите магазини за кафе Gloria Jeans.
Друг проблем, който Starbucks среща в Австралия, е откриването на заведения на места с по-малко пешеходци. Сред бариерите пред компанията са високите цени в менюто ѝ, както и слабият ѝ маркетинг.
Всичко това доведе до катастрофални резултати. До 2008 г. загубите на компанията достигнаха 100 млн. долара, което стана причина за затварянето на 61 от общо 84-те ѝ заведения и то в рамките на същата година.
От своя страна, Withers Group планира да отвори кафенета Starbucks в близост до магазините 7-Eleven, но не и вътре в самите тях.
„Starbucks веднага ще се възползва от богатия опит на Withers Group в продажбите на дребно и маркетинга, както и от директните инвестиции в марката“, заяви представител на Starbucks.