IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Германският производител на велосипеди Mifa намери спасение в Индия

Лидерът на световния пазар по продажби Hero Cycles придобива близо половината от акциите на германската компания

12:01 | 20.05.14 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Някои от произведените от&nbsp;Mifa велосипеди.<em> Снимка: компанията</em></p>

Някои от произведените от Mifa велосипеди. Снимка: компанията

Германският производител на велосипеди Mifa Mitteldeutsche Fahrradwerke AG в бъдеще ще бъде почти наполовина собственост на индийския конкурент Hero Cycles. Най-големият световен производител на велосипеди по продажби, Hero Cycles, ше инвестира първоначално в рамките на увеличение на капитала до 15 млн. евро в компанията от провинция Саксония- Анхалт. Предпоставка за финансовата инжекция обаче е облигационерите да се откажат от някои от своите искания, предава Dow Jones Newswire.

Като условие за влизането си в германската компания Hero постави изискването си банки и кредитори да направят някои отстъпки. Договорен е например отказ от взимания за 15 до 20 милиона евро от страна на облигационерите.

Германският производител на велосипеди е в тежко финансово положение. След загуба от около 15 млн. евро за 2013 г. Бордът на директорите наскоро задраска и очакването си за балансиран резултат за първото фискално тримесечие на 2014 г. Преди няколко дни компанията призна също, че нейните финансови отчети за последните няколко години съдържат съществени неточности. Заедно с отчетената загуба за 2013 г. това вероятно ще доведе до обща нетна загуба от около 28 милиона евро към 31 декември 2013 г. Приходите от продажби за 2013 г. възлизат на около 108 млн. евро.

Финансовата инжекция на индийците ще осигури засега оцеляването на MIFA. Hero ще продължи да държи 47% процента от германския си конкурент, а индийската компания заяви, че вярва в бъдещето на MIFA.

Индийският концерн се е обърнал за финансови консултации към консултантската компания Ernst & Young, която в момента подготвя доклад за преструктуриране и саниране, въз основа на който следва да се предприемат по-нататъшни действия по отношение на бъдещата посока на бизнес операциите. Докладът се очаква да бъде готов през юни.

Със закупуването на дял от 47 на сто индийците ще бъдат задължени по силата на германското законодателство да направят оферта за поглъщане. Но това не е било планирано от индийския концерн. Германският федерален орган за финансов надзор (BaFin) ще освободи дружеството от това изискване, заяви MIFA. Това е едно от условията за планираната инвестиция, която като сума ще надхвърли сегашната пазарна капитализация на MIFA от около 9,8 милиона евро.

Във финансовото възстановяване на германската компания ще участват и досегашните облигационери. Те трябва да се откажат от взимания на стойност 15-20 млн. евро. Издадените през август 2013 г. високодоходни облигации с лихва от 7,5 на сто вече обаче имат неинвестиционен рейтинг. Feri EuroRating Services AG ги оценява със CC, след като по-рано рейтингът бе B-. По този начин облигациите се считат за сериозно изложени на риск от провал.

Акциите на Mifa днес се покачват в ранната търговия със 7,61 на сто до 1,40 евро за брой, но за последния месец загубиха около две трети от стойността си. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:22 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 0 rate down comment 0
hex
преди 10 години
Имам поглед върху развитието на Cross и притежавам такъв. Не знам обаче дали ти си виждал какво представлява на запад байсикъл шоп. И предполагам си наясно какво значи локал съпорт. Сега стана ли ти по-ясно?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
А да, и за протокола, това са американски а не британски компании. Британската легенда Raleigh умря и изпадна до там, да се правят в Монтата в завода на Крос.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 1
misanthrope
преди 10 години
Нещо не ти схванах тезата, Мифа правят велосипеди, не компоненти. Шимано правят не само скорости. Тук имаме главини, спирачки, курбели, *** ... и като цяло са най-добри във всичко това. С две думи, ако искаш качество, вземаш си някоя от марките по-долу. Ако искаш добра цена, вземаш си българско (не се шегувам) :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
hex
преди 10 години
1. Велосипедът е най-крадената стока на запад - едно реално непроследимо деяние;2. Велосипедът практически е вечен, за разлика от автомобилите;3. Рециклирането на велосипеди е устойчив бизнес, поддържащ сферата на услугите и производството;4. Търсените компоненти не са само рамки и скорости.5. На запад хората са готови да се разделят с няколкостотин до няколко хиляди евро или долара за ново, или рециклирано колело като марката не винаги е италианска, британска или китайска.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
Mного странна работа. Тая Мифа, аз се чудя как е жива, те милиони евра ми говорят.Вече няма производители на велосипеди. Компонентите са Шимано ( с малки изключения - SRAМ), рамките се правят в Тайван в заводи на GIANT... останалото е лепенки като цяло. Как можеш да правиш милиони от това, ако не си GIANT, SCOTT, TREK или поне Colnago или CUBE, аз лично не разбирам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още