“Годзила“, новият поглед към японската класика от 50-те години, се озова на първо място в американския бокс офис по време на премиерния си уикенд. Филмът надмина прогнозите и събра 93,2 млн. долара за Legendary Entertainment и партньора ѝ Warner Bros., пише Bloomberg.
Лентата, в която участва звездата от сериала „Breaking Bad” Брайън Кранстън, лесно премина границата от очакваните от BoxOffice.com 76 млн. долара. Box Office Guru пък прогнозира, че филмът ще събере 68 млн. долара.
В САЩ и Канада „Годзила“ се състезава с продукцията „Да разлаем съседите“, която остана втора, по данни на Rentrak Corp.
BoxOffice Mojo допълва още, че „Годзила“ е високобюджетна лента, която струва около 160 млн. долара.
"Пускането на „Годзила“ беше чудовищно, а резултатите надхвърлиха очакванията“, заяви Пол Суини, анализатор от Bloomberg Industries.
Legendary Pictures е продуцент на филма, а за създаването му осигури 75% от неговия бюджет, докато дистрибуторът Warner Bros. е даде останалата част от сумата. Очаква се „Годзила“ да събере 240 млн. долара само от прожекции в САЩ и Канада.
За сравнение, „Огненият пръстен“ беше направен за около 190 млн. долара и генерира 101,8 млн. долара само на вътрешния пазар, според Box Office Mojo. Филмът пожъна успехи и на чуждестранните пазари, а резултатите му в Китай надминаха тези в САЩ. Общо продукцията успя да спечели 411 млн. долара от продажби на билети в целия свят.
"Годзила“ се очертава като абсолютен хит в САЩ, което увеличава шансовете Legendary да направи продължение. Филмът е поредният опит за възраждане на успеха на японската лента от 1954 г., която носи оригиналното заглавие „Gojira".
През 1998 г. Sony пусна филм със същото име, в който участва Матю Бродерик. Продукцията събра 136 млн. долара на вътрешния пазар и 379 млн. долара по цял свят, сочат данни на Box Office Mojo.
За разлика от повечето големи екшън филми, „Годзила“ получи добри отзиви от критиката и 72% положителен рейтинг в сайта Rottentomatoes.com.