Аукционната къща Christie's успя да продаде произведения на съвременното изкуство в Ню Йорк за 134,6 млн. долара в рамките на един час. Международни купувачи от 26 страни се съревноваваха за творбите на нови и вече утвърдени автори, пише Bloomberg.
Аукционът, кръстен “If I Live I'll See You Tuesday”, се проведе вчера и надмина очакваните от експертите 124,1 млн. долара. Произведенията на 11 творци отбелязаха рекорди, в това число на Ричард Принс, Уейд Гайтън и Дан Колън. От всичките 35 предложения само едно не успя да си намери купувач.
Азиатските колекционери се състезаваха яростно, както се случи и миналата седмица по време на търга на импресионистично и модерно изкуство. Те грабнаха поне две от десетте най-добре продадени творби на събитието, заявиха от Christie's.
„Броят на хората в света, които се интересуват от придобиване на произведения на изкуството, просто експлоадира“, заяви главният изпълнителен директор на Christie's Стивън Мърфи. По думите му няма балон на пазара на изкуство.
Заглавието на търга е заимствано от картина на Ричард Принс, която беше продадена за 4,64 млн. долара. Тази сделка откри и седмицата на продажбите на следвоенно и съвременно изкуство в Ню Йорк.
Сред първенците с най-добри резултати се оказа картина от 1988 г. на Кипенбергер, изобразяваща прегърбен мъж в бяло бельо. Произведението донесе 18,6 млн. долара. Цената надмина високата предварителна оценка от 12 млн. долара, както и предишния рекорд на художника от 6,4 млн. долара.
Пейзажът на Питър Дойг „Road House”, създаден през 1991 г., беше продаден за 11,9 млн. долара. Сумата се оказа рекордна за шотландския художник, който в момента живее в Тринидад. Купувачът е пожелала анонимност азиатка.
“Nurse of Greenmeadow” на Принс достигна цена от 8,6 млн. долара и постави рекорд за най-скъпо продадено произведение на американски творец на търга.
За да насърчи по-младите международни колекционери, аукционната къща промотира търга и в Instagram профила си. Освен това пусна необичайна реклама с участието на скейтбордиста Крис Мартин, който прави скокове в близост до скъпи произведения на изкуството. Рекламата е гледана повече от 130 000 пъти в социалната мрежа, заявиха от Christie's. Самият Мартин също присъства на търга.