IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как се променя пазарът на изкуство?

Все повече творби намират купувачите още преди да се появят на големите панаири и търгове

10:35 | 11.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Посетителите на Ню Йорк тази седмица ще се натъкнат на произведения на изкуството с обща стойност 2 млрд. долара, които се предлагат в рамките на различни панаири и търгове.

Но високите резултати на пазара на съвременно изкуство подсказват все повече, че голяма част от творбите, представени на събитието Frieze New York, може да са продадени, преди да се появят на самия панаир, пише The Art Newspaper.

„Няма съмнение, че има много повече предварителни продажби отпреди“, твърди един от нюйоркските колекционери, който пожела да остане анонимен.

„Шокиран съм колко много галерии са изпратили на клиентите си списъци с всички неща, които ще представят. Получих десетки, не, стотици имейли“, допълва той.

Увеличаването на броя на предварително продадените произведения е задвижвано от интензивната конкуренция между галериите, които се опитват да привлекат колекционерите. От своя страна самите ценители са в неспирна борба за по-добри произведения. 

„Бих казал, че сме продали предварително по-голяма част от работите на нашия щанд на колекционери от Ню Йорк и Европа“, заяви Джоел Меслър, участник в събитието. „Това е въпрос на търсене и предлагане. Обещал съм на колекционерите неща и сега ги доставям“. Меслър добавя, че въпреки това е важно да има и свободни произведения по време на панаира.

За търговците предварителните продажби имат своите предимства. Те дават на галериите повече време да представят работите в специфични колекции, без да се налага да взимат прибързани решения. 

Друг фактор е високата цена за участие в панаирите – от наема на щанда, до доставките и застраховките. Всичко това увеличава финансовия натиск върху галериите.

„Най-доброто нещо е да продадеш предварително достатъчно, за да покриеш разходите си. След това, когато отидеш на панаира, ситуацията е по-малко стресираща“, посочва Джеймс Фуентес, също участник в тазгодишното събитие в Ню Йорк.

В крайна сметка предварителната продажба е маркетингова стратегия.
„Ако един търговец продаде предварително шест от осемте картини, които ще изложи, е много по-лесно после да продаде останалите две. Това дава увереност на потенциалния купувач, тъй като той знае, че други вече са направили покупка“, твърди колекционер от Ню Йорк.

От друга страна много колекционери предпочитат да купуват произведения от панаири, без да ги посещават реално и нямат търпение да започне VIP откриването. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:09 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още