Става дума за малък растеж, но продажбите на Burger King са се увеличили с 0,1 на сто в САЩ и Канада през първото тримесечие. Това е добра новина след спада от 0,9% през 2013 г.
От компанията твърдят, че тласъкът се дължи на новия сандвич Big King, който е по-голям от добре познатия на пазара Big Mac на McDonald’s. В допълнение Burger King реши да създаде и втора версия на сандвича, но с пилешко месо - Chicken Big King.
Сега McDonald’s трябва да защити своя Big Mac, а този ход е от съществено значение в момент, в който веригите за бързо хранене губят клиенти заради бързо развиващи се конкуренти като Chipotle Mexican Grill и Panera Bread. Ето защо част от ресторантите на McDonald’s предлагат промоции.
Според Дарън Тристано, вицепрезидент на консултантската компания Technomic, за да останат конкурентоспособни, Burger King и McDonald’s ще продължат да правят подобни промоции, за да попречат на конкурентите си да откраднат от техния пазарен дял, пише BusinessWeek.
След като временно фокусира вниманието си върху новите предложения в менюто, включително McWrap и Mighty Wings, McDonald’s се връща към добре познатите продукти като Big Mac, пържените картофки, Chicken McNuggets и McMuffins. Именно тези утвърдени продукти генерират около 40 на сто от общите продажби на веригата.
От своя страна, Burger King и други компании се опитват да отнемат голяма част от клиентите на McDonald’s, ето защо тя ще трябва да насочи вниманието си към онези, които са готови да ѝ “откраднат обяда”.