Пристрастените към кафето нюйоркчани ликуват. Ново приложение, наречено CUPS, позволява на потребителите да плащат по 45 долара на месец, за да получат неограничено количество кафе от почти 40 независими кафенета в града.
Приложението е създадено от малък израелски екип и е замислено като алтернатива на картите за лоялни клиенти, предлагани от места като Starbucks, съобщава Business Week.
“Това е подобна услуга“, посочва Гилад Ротем, съосновател на стартиращата компания, която също се нарича CUPS. “Ние предлагаме мобилно приложение, предплатен план, но само за независими заведения, предлагащи кафе с по-високо качество“.
Цената от 45 долара на месец включва обикновено кафе от въпросните места. Почитателите на лате ще трябва да плащат повече. Неограниченият абонамент за еспресо например струва 85 долара месечно. Ротем твърди, че цените са еквивалентни на около 22 чаши, или приблизително една на ден. Което означава, че абонаментът за CUPS може да не е никак лоша сделка. Приложението предлага и предплатени услуги за 5,10 или 20 питиета месечно.
Самата компания се надява да разшири дейността си в най-малко 200 кафенета в Ню Йорк в рамките на следващите месеци.
„Това не е цифра, която просто така сме измислили. Толкова са кафенетата Starbucks в Манхатън“, твърди Ротем. Досега идеята са прегърнали заведения като Madman Espresso, The Bean, Pushcart Coffee, Bleeker Kitchen & Co, както и малка част от тези в Манхатън.
За да използват приложението, потребителите трябва да изберат кафене от списъка и да посочат желаното питие. Полученият код се показва на бармана, който пък го вписва в системата. CUPS пък се задължава после да плати за всяко кафе, изпито от потребителите.
Ако клиентът купи кафета за повече от 45 долара на месец, излиза на печалба. Ако си вземе по-малко кафета, CUPS прибира останалата част от сумата. Самите заведения пък не плащат нищо, за да участват. Най-лошият сценарий за тях е никой да не дойде или да продадат прекалено много намалени напитки.
CUPS предлага подобна услуга в Тел Авив и Йерусалим, където работи с повече от 100 магазина и кафенета. Според Ротем участващите заведения признават, че приложението им помага за развиване на бизнеса.
Всъщност основният недостатък на приложението е, че клиентите трябва да изкачат 30 минути, преди да получат правото да си поръчат още едно кафе.