Tiffany & Co изрази предпазливост за настоящата година, като обяви прогноза за печалбата под очакваното въпреки предвиждането, че продажбите й ще се повишат с 5-10%, съобщава Ройтерс. Акциите на Tiffany губят 3,6% преди началото на сесията на Wall Street.
Компанията, която заложи своя растеж на развиващи се пазари като Китай и Русия, е вероятно консервативна поради нарастващата икономическа и политическа несигурност в някои пазари и все още слабия растеж при по-евтините си сребърни бижута в САЩ, смятат анализатори .
Tiffany, известна със своя магазин на Пето авеню в Манхатън, прогнозира печалба от 4,05-4,15 долара на акция през тази фискална година. Анализатори очакваха 4,28 долара на акция, според Thomson Reuters I / B / E / S . След болезнена 2012 г., когато Тифани понижи прогнозите си за печалба четири пъти, компанията стана по-предпазливи в прогнозите си.
"Нарастващата несигурност в развиващите се пазари вероятно е оказала влияние", коментира Едуард Ирума, анализатор в KeyBanc Capital Markets. „Те са благоразумни, имайки предвид какво става в Русия и Китай."
Базираната в Ню Йорк верига за бижута отчете 6% увеличение в продажбите в магазините отворени преди поне година през четвъртото тримесечие, приключващо на 31 месец януари.
Компанията отчита ръст във всички региони, включително Съединените щати, където се е бореше да намери правилната комбинация от скъпи бижута и по-достъпни сребърни предмети, които генерират една четвърт от продажбите.
Но продажбите в САЩ извън магазина в Манхатън бяха по-бавни, което предполага че на по-евтините бижута (под 500 долара), но с по-висок марж на печалбата, им трябва известно време за да привлекат пестеливите купувачи, каза Едуард Джоунс, анализатор Brian Yarbrough .
От Тифани заявяват, че фините им бижута са в основата на продажбите. Миналата година Tiffany нае нов директор дизайн, Франческа Амфитеатроф, отчасти за да подобри своя по-евтин асортимент.
Продажбите в сравнимите магазин са нараснали 4% в Азия, с изключение на Япония, водени от печалби в Китай, където Tiffany фокусира голяма част от своята експанзия. Продажбите бяха вяли в региона през ноември и декември, което предполага нарастване през януари.
В Европа продажбите са нараснали с 2 на сто, докато в Япония са се повишили с 8 на сто, без да се отчита резкият спад в стойността на йената.
Общите продажби са нараснали с 5,1% до 1.3 милиарда щатски долара.