Малко след като е назначен за главен изпълнителен директор на производителя на играчки Hasbro Брайън Голднър води 5-годишната си дъщеря Брук на разходка из централата. Тя обаче не е впечатлена.
"Постави ръце на хълбоците си и каза: „Тате, изглежда нямате играчки за момичета", спомня си Голднър, който заема поста през 2008 г.
Оттогава много неща са се променили. Благодарение на по-задълбоченото проучване на клиентите по отношение на начина, по който си играят момиченцата, и съживяването на марки като My Little Pony, Hasbro завоюва успехи отвъд насочените към момченцата играчки от "Трансформърс" и "Междузвездни войни".
Това помогна на фирмата да набере преднина пред Mattel, която има доминиращи позиции в сектора на играчките за момичета с куклите си Барби, пише Businessweek.
По данни на Hasbro приходите от продажби на поделението за момичешки играчки са се повишили с 26% през 2013 г. до над 1 млрд. долара за първи път в историята на компанията, като са нараснали над три пъти спрямо 300 млн. долара през 2003 г. Те са компенсирали спада с 22% на продажбите на поделението за момчешки играчки през миналата година, благодарение на което общите продажби на фирмата са почти без промяна и са на стойност 4,1 млрд. долара.
Промяната на политиката на Hasbro спрямо момичешките играчки започва със серията "My Little Pony" (Моето малко пони). Марката, подкрепена от популярен анимационен сериал, е важна част от успеха на компанията от 80-те години насам. Към края на 1990 г. популярността ѝ намалява и в крайна сметка Hasbro решава да я прекрати.
Тя отново излиза на пазара през 2003 г. След като провежда изследвания, показващи, че приятелството и съвместната работа заемат централно място в игрите на момиченцата, Hasbro решава да създаде съпътстващ телевизионен сериал на тези теми. Продажбите на линията са нараснали тройно за последните три години.
Друг съживен герой е компютърното говорещо създание Furby (Фърби). То се завърна през 2012 г. след над 10-годишно отсъствие. Миналата година Фърби надмина "Моето малко пони" и стана най-продаваната момичешка марка на Hasbro.
Голднър твърди, че новите линии като Nerf Rebelle (Нърф Ребъл) са доказателство, че компанията се справя все по-добре в разгадаването на начина, по който играят момиченцата. На пръв поглед Ребъл изглежда като опит да се използва Нърф - една от най-големите момчешки марки на Hasbro, за да се възползва компанията от успеха на "Игрите на глада", където главният женски персонаж е момиче, което стреля с лък.
Според Голднър обаче това не е така. Той отбелязва, че Hasbro са разработвали разширението на линията си Ребъл в продължение на две години, за да могат да се харесат на съвременните малки дами.
"В момента има повече момиченца от всякога, които участват в организирани и индивидуални спортове", казва той. "Искаме да им дадем шанс да се изразяват и да играят заедно по един по-активен начин - именно това е основната цел на марката", допълва той.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми