Докато целият свят се опитва да ограничи харченето, през 2013 г. китайските потребители са закупили 47% от всички луксозни стоки в глобален мащаб. Това показва доклад на Fortune Character Institute, цитиран от онлайн изданието Red Luxury.
Документът разкрива, че през миналата година за луксозни стоки в Китай са изхарчени общо 102 млрд. долара, което превръща страната в най-големия потребител в този сегмент в света.
Въпреки забавянето на темпото на растеж на потреблението на луксозни стоки в света през 2013 г. пазарът е достигнал рекордните 217 млрд. долара. Постигнато е увеличение с 11% спрямо предходната година.
И в Китай се наблюдава известно забавяне, което се отдава до голяма степен на държавните мерки за ограничаване на разточителството. Страната обаче вероятно ще продължи да е най-големият пазар на луксозни стоки в света до 2020 г.
На фона на всичко това расте броят на китайките, които са „пристрастени към модата“. Във връзка с тази тенденция големи компании като Chanel и LVMH навлизат все по-уверено на пазара на луксозни стоки в страната.
Успех бележат и много дизайнери, родени в Китай, но учили на запад. В момента те излизат на преден план, съчетавайки китайските традиционни мотиви и модерните форми.