Avon Products Inc. може би ще трябва да плати почти 132 млн. долара за уреждане на съдебни спорове с американските власти в момент, в който се опитва да навлезе на нови пазари. Това е първият път, в който компанията за козметични продукти дава оценка за размера на глобата, която ще трябва да плати, пише CNBC.
Въпреки че главният изпълнителен директор Шерилин МакКой постигна значителен напредък в преговорите с Комисията по ценните книжа и фондовите борси (SEC) и Министерството на правосъдието на САЩ, а компанията разполага с достатъчно средства, за да уреди всеки спор, тя предупреди, че няма гаранции, че ще бъде постигнато споразумение.
Най-големият търговец на козметични продукти от врата на врата оповести поредните разочароващи тримесечни финансови резултати. Приходите се оказаха под очакванията заради спад в продажбите на развиващите се пазари, на които американската компания залагаше, за да компенсира понижението в продажбите на местния пазар.
Загубата на американския козметичен концерн се е свила до 69,1 млн. долара, или по 16 цента на акция, от регистрираната година по-рано загуба от 162,2 млн. долара, или 37 цента на акция. Запитаните от FactSet експерти прогнозираха 30 цента печалба на една акция.
Приходите са се понижили с 10% на годишна база до 2,67 млрд. долара. Анкетираните от Thomson Reuters анализатори очакваха приходи в размер на 2,75 млрд. долара. Изключвайки негативното влияние на промените във валутните курсове, приходите се свиват с 4%.
През последните три месеца на 2013 г. Avon е продала с 10% по-малко продукти спрямо година по-рано. Работната сила се е свила с 5%, въпреки че имаше признаци за съживяване в началото на 2013 г.
В двата основни пазара за компанията – Русия и Мексико – приходите са се стопили и дори могат да потънат още през следващите тримесечия, след като броят на търговските представители и в двете страни намалява. Бизнесът на Аvon в Северна Америка също продължава да се задъхва. Продажбите на козметични продукти са се сринали с 25 на сто, а търговските представители са намалели със 17%.
Светлинка в тунела се оказва Бразилия – най-големият пазар за американската компания. Там продажбите са нараснали с 6%, изключвайки негативното отражение на валутните изменения.
МакКой, която пое управлението на Avon преди две години, казва, че възстановяването на позициите на козметичния концерн в САЩ е неин приоритет номер едно, като допълва, че ще разкрие повече подробности за своя план през следващата седмица.
Американският концерн излезе от непечелившите пазари като Южна Корея и Виетнам, назначи нови директори, включително за региона на Азия и Тихия океан, и предприе реформи за съкращение на разходите с до 400 млн. на година.
На борсата в Ню Йорк снощи книжата на Avon се котираха по цена от 14,58 долара за брой при спад от 3,2%.