Има причина пиците с пълнени с кашкавал корички в Pizza Hut да са по-скъпи. Кашкавалът и сиренето като цяло са най-скъпите продукти за пицариите- например те представляват около 35-40% от разходите за хранителни стоки в Papa John's, а цената им непрекъснато нараства, пише Businessweek.
Според изчисления на Bloomberg цената на моцарелата е скочила с около 16% от началото на декември, а чедърът е поскъпнал с около 25%.
Лошото време в Европа и Нова Зеландия и високите разходи за фураж през 2013 г. удариха глобалното производство на мляко, особено през първата половина на годината, според анализ на сайта за селскостопански новини Capitalpress.com. В резултат на това американските мандри са изнесли повече сирене и кашкавал в чужбина: през първите 10 месеца на 2013 г. износът се е увеличил със 17% спрямо 2012 г. Голяма част от него е отишла в Южна Корея, Мексико и Китай. Очаква се потреблението в САЩ да се увеличи с 2% през тази година, а до края на 2014 г. запасите вероятно ще са най-ниски от 10 години насам.
Това едва ли ще засегне сериозно веригите за пица. Другите разходи за продукти като месото и пшеницата намаляват - макар че зимното време и разпространението на свинския грип не работят в тяхна полза.
Въпреки че разходите за стоки и суровини не засягат пряко цената на дребно на пиците, те могат да окажат косвено въздействие. Франчайзинговите обекти например, които купуват съставките от компанията-собственик на веригата, могат да започнат да предлагат по-малко отстъпки или промоции, ако суровините им са по-скъпи.
„В тази система има сравнително фиксирана печалба", обяснява Майкъл Лоутън, главен финансов директор на Domino. "Променяме цените в зависимост от движението на цените на стоките. Това очевидно ни засяга. В дългосрочен план стоките, също като всички останали разходи, са проблем, защото искаме франчайзинг партньорите ни да имат добри финансови резултати", допълва той.
преди 10 години Аз не съм забелязал млечните продукти да са поскъпвали, еле пък с такива проценти. А млякото всъщност трябва да поскъпне доста повече за да се оправдае с него поскъпване на тези сирена. Извод - некой е спретнал търговска офанзива с форма на картелче. отговор Сигнализирай за неуместен коментар