IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как Lego отиде в Холивуд

Компанията стъпва предпазливо по пътя към новата продукция "Lego: Филмът"

15:33 | 09.02.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

 

Всяка година Lego "пенсионира" стари продукти, за да направи място за новите. В една типична година новите линии допринасят за приблизително 60 на сто от продажбите на потребителски стоки, сочи годишният доклад на Lego за 2012 г.

Въпреки че през по-голямата част от историята на компанията играчките ѝ не са свързани със суперзвезди, през 1999 г. тя купува права от Lucasfilm за производството на детски играчки, базирани на "Междузвездни войни". Star Wars Lego се превръща в сензация само за една нощ. Петнадесет години по-късно той си остава лидер по продажби.

"Това беше началото на нашата връзка с Холивуд", коментира Уилфърт.

От тогава компанията е направила десетки строителни комплекти, вдъхновени от телевизионни предавания и филми като "Хари Потър", "Спайдърмен", "Джурасик парк", "Спондж Боб", "Индиана Джоунс", "Карибски пирати", "Играта на играчките" и "Семейство Симпсън".

Другата мисия на Уилфърт е да разшири бранда, въвличайки го в други видове развлечения. През годините усилията ѝ в тази насока са ставали все по-големи, а успехите идват благодарение на партньорства с Cartoon Network, създаването на DVD-та и серия видеоигри.

Една съботна януарска Лин седи в тематична пиратска стая в Legoland хотел в Карлови Вари заедно с Джоли Роджър. Съвсем скоро разбира, че не е толкова лесно да продадеш "Lego: Филмът".

Основната му аудитория трябва да включва деца между 5 и 12 г. На около 13 г. децата започват да губят интерес към подобни продукции, а това означава червен флаг за студиата, които разчитат, че тийнейджърите ще им помогнат да влязат в боксофисите през уикенда.

По думите на Лин договарянето на правата за Lego изискват "маратонско ухажване". В предложението си към компанията продуцентът подчертава, че Warner Bros. са създали световен франчайз около Хари Потър, Батман и Шерлок Холмс и са успели да защитят целостта на интелектуалната собственост.

За една компания за играчки като Lego, която се стреми към по-голям растеж на места като Китай и Индия, един високобюджетен филм  предлага невероятната възможност да въведе марката си в развиващите се пазари. Постоянството на Лин му се отплаща и през 2009 г. Lego и Warner Bros. сключват споразумение.

"Lego: Филмът" изобилства от популярни герои. За целта компанията е получила лицензи от компании като Disney, DC Comisc и Mirage Studios. Благодарение на това в лентата са смесени всякакви образи като Супермен, Хан Соло, Чубака, Робин Худ, Костенурките нинджа и дори Ейбрахам Линкълн. Главната роля пък е поверена на Батман.

"Имаме страхотни взаимоотношения с различни студиа в града", посочва Уилфърт. "Те знаят как децата си играят с Lego - като поставят Дъмбълдор и Батман в един и същ сценарий.

През цялото време възникват спорове около случващото се във филма. Опитите за привличане на тийнейджърската аудитория изисква необичани диалози, вицове и престрелки.

"Това означаваше да излезем извън границите на Lego няколко пъти, така че имаше много преговори", твърди Лин.

Въпреки това от компанията са склонни на отстъпки. Част от вицовете влизат в лентата. По време на скрийнинга, майките реагират добре, ето защо екипът решава да остави шегичките, които съвсем скоро ще видим на голям екран. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:01 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още