Скромно облечен светец седи кротко с книгите си на фона на идиличен пейзаж от италианската провинция. Вглъбението му е прекъснато от едър богаташ в скъпи дрехи, който решава да коленичи до него. Светецът гледа с недоумение натрапника, поставен там от художника - Пиеро дела Франческа.
"Св. Жером и молителят" е избледняла, откакто Пиеро създава тази въображаема среща в началото на 1460 г. Картината е била за благодетеля на художника - член на богатата италианска фамилия Амади, пише Bloomberg.
Но реставрираната неотдавна творба разкрива деликатни детайли в пейзажа и една по-хладна тоналност, която е магическа.
Амади - търговци, натрупали състояние от платове, поръчвали картини с надеждата те да им осигурят място в обществото и в света на изкуството.
Малка изложба в музея "Метрополитън" в Ню Йорк, посветена на работата на Пиеро, представя четири картини на един ренесансов майстор, предпочел да прекара голяма част от живота си в скромното градче Борго Сан Сеполкро, в рисуване на фрески, здраво прикрепени към стените.
За жалост Сан Сеполкро, макар и малък, не може да бъде местен, за да могат хората да се насладят на творбата "Възкресението". Докато пазачите му спят, от гробницата излиза един невероятно мускулест и красив Христос с тъжен поглед и хлътнали очи.
Картината е оцеляла благодарение на чудотворна намеса към края на Втората световна война. Британският офицер, който получил нареждания за обстрел на Сан Сеполкро, бил свидетел свидетел на разрушаването на Монте Касино, което се оказва безполезно.
Освен това си спомня есе от Алдъс Хъксли, в което "Възкресението" се описва като "най-великата картина в света". Затова прекратява нападението и спасява града.
За щастие, Пиеро е рисувал и с темперни бои върху панели, чиито собственици понякога разрешават те да пътуват по света. Именно така е организирана малката изложба в "Метрополитън" . В колекцията има още един Св. Жером и две Мадони. Изложбата продължава до 30 март.