Въпреки предизвикателствата, свързани с мерките за ограничаване на харченето за луксозни стоки и подаръци в Китай, бъдещето на пазара на коняк е светло, а производителите трябва да се подготвят за предстоящото засилено търсене.
Това е мнението на директора на Cognac Ferrand Алекзандър Габриел, цитирано от изданията The Business Spirit и Red Luxury.
В края на 2012 г. китайското правителство предприе кампания срещу подаряването на луксозни предмети и разточителните почерпки сред политиците и военните в опит да се пребори с ширещите се обвинения в корупция.
На фона на нарастващия брой китайски потребители, които се вслушват в това послание, производителите на висококачествен коняк и уиски отчитат спад на печалбата. Но според Габриел тези затруднения са временни и пазарът отново ще се съживи. Затова производителите трябва да са готови да реагират на бъдещото търсене.
"Индустрията винаги е била циклична, а най-трудното нещо е човек да се опитва да предвиди бъдещото търсене", казва той.
"Много е трудно да се разбере какво ще бъде търсенето след 20 години, но трябва да имаме това предвид. Никой не можеше да предвиди бума на коняка в Китай през 80-те години, както и сегашния спад. Но хубавото е, че животът се движи в цикли. Търсенето отново ще се засили... Не съм разтревожен", отбелязва експертът.