Най-голямата козметична компания в света L'Oreal обяви, че спира да продава продуктите на Garnier в Китай. Новината беше официално разкрита скоро, след като основният конкурент на фирмата, Revlon, обяви че окончателно се изтегля от страната, съобщава Red Luxury.
Козметичният концерн, който още през 2006 г. представи серията за грижа за кожата и продуктите за коса на Garnier, ще се съсредоточи върху предлагането на пазара на марките L'Oreal Paris и Maybelline, заяви говорителят на компанията Карсън Паркър.
Някои европейски и американски производители на продукти за красота продължават да се борят да наложат марките си в Китай, макар че задачата се оказва изключително предизвикателство за голяма част от тях.
Revlon например напусна китайския пазар, след като 18 години беше неизменна част от него. Ръководството на компанията обясни решението си с лошото представяне.
Procter & Gamble заяви през май, че губи дела си на китайския пазар на продукти за красива кожа и тези за устна хигиена.
Garnier носеше около 1%, т.е. около 15 млн. евро, от продажбите на L'Oreal в Китай, заяви Паркър. По думите му компанията е решена да гарантира гладкото протичане на прехода, така че да няма сериозни сътресения за служителите и сътрудниците.
Другите козметични гиганти отбелязват значителен спад в печалбите си в Китай. Американската Avon отчете спад с повече от 60 на сто през 2012 г., а през ноември L'Oreal отбеляза понижение с 1,2% до 5,48 млрд. евро.
Междувременно онлайн търговията добива все по-голяма популярност в Китай. Потребителите вече купуват всичко по интернет – от храна до козметика.