Всъщност той е прав, че хората мечтаят за общи преживявания. Броят на американците, които ходят на кино поне веднъж месечно е намалял от 30% през 2000 г. до 10% през 2011 г. Публиката наистина копнее за колективни развлечения, но държи на нещо оригинално, което не може да бъде пресъздадено вкъщи.
Future Cinema се нагърбва с тази амбициозна задача. През 2010 г. лондонският Alexandra Palace е превърнат а арабски пазар за прожекцията на „Лорънс Арабски“. На мястото дори има коне, магарета и камили. За много хора Future Cinema е нещо привлекателно, защото работи като видео игра – публиката може да се движи в различни стаи и да гради собствен разказ. Тя жадуват да получи възможността да участва и да влезе в света на филма.
Това е нещо, което Александър Фан Вингердун-Крос разбира. 28-годишният лондончанин и фанатик на тема научна фантастика работи в колцентър през деня, но обича да се облича като ловец на духове през нощта. Той е похарчил почти 1000 паунда за създаването на целия си костюм на герой от филма, който носи по време на прожекцията.
Прожекцията на „Ловци на духове“ лежи на основата на няколко трика. В края на лентата гигантското пухкаво бяло човече, символ на продукцията, се появява от мрака, а наоколо се чуват възгласите на публиката. Ригал си спомня как по време на прожекцията на „Blue Velvet” един от актьорите започва да обижда приятелката си, но охраната не осъзнава, че всичко това е измислица, част от филма, ето защо се намесва и съсипва сцената.
До момента Future Cinema е имало представления в цяла Великобритания и на няколко места в чужбина, като Берлин, Париж и Кабул. Организаторите се надяват скоро да стартират дейност в Лос Анджелис и Ню Йорк. Ригал води преговори и за правенето на подобен тип необичайни прожекции и на най-новите филми от боксофиса. Мъжът смята, че случващото се може би предвещава новото бъдеще на киното.
„Можеш да отидеш да гледаш „Хобитът“ на IMAX или на 3D, или да се озовеш в Графството, в което сме създали изоставена гора. И предстои да направим огромен пир около огъня, и всички биват убити от орките“, шегува се Ригал.
Но истинската е, че размиването на границата между реалност и фикция представлява именно тръпката, която Future Cinema дава на публиката.