През 2013 г. по-малко филми излязоха едновременно и най-малко 12 от тях надхвърлиха 200 млн. долара от продажба на билети в САЩ. За сравнение през 2012 г. броят на спечелилите такава сума беше 11, а година по-рано - седем, твърди Box Office Mojo. Това помогна на индустрията да подобри миналогодишните показатели, въпреки че само "Железният човек 3" премина границата от 400 млн. долара в страната през тази година. През предходните 12 месеца този късмет имаха общо три филма.
Филмовият календар през 2013 г. предполагаше по-малка конкуренция, но това позволи създаването на повече хитови филми. "Гравитация", космическото 3D приключение със Сандра Бълок и Джордж Клуни, дебютира в началото на октомври и събра 254,6 млн. долара на американския пазар за Warner Bros. Той стана филм номер две за студиото през тази година, като беше изместен единствено от "Човек от стомана".
"Продукцията през тази година беше привлекателна за широката публика и нямаше концентрация, предполагаща филмите да се изяждат помежду си", заяви Бъд Мейо, председател и главен изпълнителен директор на Digital Cinema Destinations, компания, притежаваща около 200 Digiplex екрана.
Тази тенденция ще продължи до 17 януари, когато Paramount ще пусне "Джак Раян: Теорията на хаоса", шпионски трилър по поредица на писателя Том Кланси. Три седмици по-късно Sony и 21th Century Fox ще издадат "Пазители на наследството", в който играе цяло актьорско съзвездие, включително Мат Деймън и Джордж Клуни.
Добрите резултати на филмовата индустрия в САЩ бяха подкрепени предимно от резултатите в края на годината, когато по време на петседмичния ваканционен период приходите нараснаха с 25 на сто спрямо същия период миналата година, според Rentrak. "Замръзналото кралство" на Disney е големият печеливш за сезона в категорията на анимационните филми. В САЩ той спечели 248,4 млн. долара, а в глобален план млн. долара, твърди Box Office Mojo.
Американският рекорд е постигнат при условие, че цените на билетите останаха непроменени спрямо тези през предходната година, твърди Пийконен. Цените на билетите за прожекциите в пиковите часове в петък и събота вечер остават по-скъпи, отколкото тези през делничните дни.
Според експерта това започва да променя времето, в което хората ходят на кино. Кината са пълни в петък вечер, но през последната година голяма част от зрителите са предпочели времето, в което прожекциите са били по-евтини.