IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кои филми предпочете българският киноман през 2013 г.?

Приказни истории, рисувани сюжети и комедии привличаха родните зрители през отминаващата година

18:35 | 23.12.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Приказни истории, рисувани сюжети и комедии привличаха зрителите през 2013 г. Тези, които се оказаха най-дълго фаворити, бяха продължения на вече познати холивудски истории, пише Dnes.bg. Eто кои продукции грабнаха най-дълго зрителския интерес.

Подобно на тази година, в края и на 2012 в приказния свят на Толкин ни потопи отново Питър Джаксън. Както и първият филм по „Хобит - Неочаквано пътешествие“ и продължението "Хобит: Пущинакът на Смог" покани зрителите през декември.

Съвсем не между другото първата част на дългоочакваната екранизация направи приход от над милион лева само за първите дванайсет дни на екраните у нас миналата година. Още в първата седмица той бе гледан от 106 711 зрители, като до 26 декември 2012 г. филмът събра 1 047 704 лева от билети. Триизмерната приключенска история е рекордьор и по разпространение, като през втория й уикенд се прожектира на 47 екрана.

Втората част, която се оказа по-успешна и от първата, донесе на създателите си през първия уикенд на екран у нас 498 475 лева. Втората част от екранизираната книга на Джон Роналд Руел Толкин се появи точно 77 години след първото й издание - "Хобитът: Пущинакът на Смог" - през декември 2013 г. Резултатите показват, че феновете на Билбо и Гандалф, както и на режисьорския похват на Питър Джаксън, са се увеличили с цели шест хиляди души в сравнение с първата част от трилогията. За отбелязване е и фактът, че филмът се разпространява едновременно на рекордните 59 екрана у нас.

Иначе януарският фаворит за тази година бе изместен от поредния филм, с който Тарантино всява смут в американското общество. В „Джанго без окови“ режисьорът се заигра с жанра, в който сме свикнали да гледаме как препускат Серджо Леоне или Клинт Истууд, но индианците в „Джанго без окови“ бяха заместени от чернокожи. Тарантино не спря да ги нарича „негри“, колкото се може по-често и това прозвуча шокиращо в днешното време на политическа коректност. Така и не получи номинация за режисура за отличията „Оскар“, но пък уестърнът в негов стил стана най-гледан у нас през януари т.г. с 12 560 зрители и 103 592 лева от билетите им през първите три дни от премиерата му у нас.

По-късно зрителите предпочетоха екшъна по приказката „Хензел и Гретел“, която съвсем не се занимаваше с познатата история на братя Грим, но пък спечели с визуални ефекти и триизмерен формат и за първите три дни от премиерата у нас бе видян 26 250 зрители и има 263 918 лева приходи. Челното място продукцията заемаше три седмици. По-късно бе победен от петия филм от поредицата „Умирай трудно: Денят настъпи“. Брус Уилис отново бе нюйоркския детектив Джон Маклейн, който се намесва в опасни ситуации. Този път действието се развиваше в Русия и Украйна, а у нас през март бе видян от 80 453 души и има 613 339 лв от билети.

Следващият фаворит у нас бе отново с приказен сюжет. Триизмерният „Оз: Великият и могъщият“, режисиран от Сам Рейми, бе видян от 23 796 души и събра 237 268 лева от билети само за първите три дни у нас.

Последна актуализация: 15:56 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още