Бизнесът на американския конкурент на Adidas – Nike, продължава да се развива добре. Американската компания за спортни стоки се е възползвала от по-високите си маржове на печалба.
В навечерието на Олимпийските игри и Световното първенство обаче са се повишили и разходите за реклама. Компанията отчете за второто фискално тримесечие от септември до ноември ръст на продажбите от осем на сто до 6,40 млрд. щатски долара.
Печалбата скочи с цели 40% до 537 млн. долара. И двете цифри обаче са в съответствие със средните консенсусни очаквания на анализаторите. Тъй като според данните концернът е успял да продаде повече продукти на по-високи цени, брутният марж се разширява с 1,4 процентни пункта до 43,9%. Въпреки това обаче и разходите за реклама са се увеличили с 13 на сто в навечерието на предстоящите важни събития, заяви базираният в Орегон Nike.
През сравнимия период на миналата година Nike все още трябваше да преглъща загубата за своите междувременно продадени дъщерни компании Umbro и Cole Haan, което изтъни печалбата на целия концерн. В момента освен бранда Nike към производителя спадат и марките Jordan, Converse и Hurley.
Компанията набира отново скорост и на китайския пазар. През годината там американците трябваше да се справят с високи запаси в складовете и натиск за ценообразуването. Приходите в Народната република се увеличават с 5%, докато тези в Западна Европа са нагоре с 12% въпреки дълговата криза.
Като цяло поръчките на обувки, облекла и спортни уреди с извитата емблема до април се сумират на 10,4 млрд. долара, което представлява ръст от 12 на сто спрямо предходната година. Това е доста по-добър показател от анализаторските очаквания.
В следоборсовата търговия акциите на Nike се повишиха с 0,6 на сто.