На всяка компания се случва да греши, а кризите не подминават нито една фирма. В тези ситуации е изключително важно как и кой ще се извини на потребителите.
Извинението не трябва да включва никакви оправдания и да е придружено от подробни обяснения, твърди базираният в Торонто маркетинг консултант Еван Кармайкъл.
Как се извиняват изпълнителните директори на големите компании?
2 / 8
2. Гуидо Барила, Barilla
Италианската компания за хранителни продукти Barilla пусна наскоро нов вид спагети - „Bigotoni”. Скоро след като главният изпълнителен директор на фирмата Гуидо Барила заяви в радио интервю, че компанията никога няма да използва хомосексуални семейства в рекламите си, снимка на кутията на „Bigotoni”с преправен надпис заля социалните мрежи в знак на протест.
По-късно същия ден Барила направи доста прибързано извинение, с което само добави масло в огъня.
„Съжалявам, ако думите ми са обидили някого. Ако съм наранил чувствата на някои хора. В интервюто си аз просто исках да подчертая важната роля на жената в семейството“, заяви Барила.
Малко по-късно компанията публокува и официално изявление във официалната си американска Facebook страница.
„В Barilla смятаме, че нашата мисия е да се отнасяме към нашите потребители и партньори, както с нашите съседи – с любов и уважение. Както и да осигуряваме най-добрите възможни продукти“, гласи съобщението. В него се допълва, че думите не могат да бъдат върнати назад и компанията се извинява. Гуидо Барила се извини лично и дори обеща да се срещне с обидените групи.
Още галерии
Според него извинението трябва да изглежда лично. Освен това трябва да показва, че човекът го възприема сериозно – това не е проблем само на компанията, но и негов личен проблем.
Правило номер две според Кармайкъл е извиняващият се да бъде искрен и да покаже, че наистина е загрижен от последствията върху потребителите.
„Ако не е истинско извинение, хората няма да се върнат“, категоричен е той.
Третото златно правило предполага компанията да направи всичко възможно проблемът да не възникне отново. Експертът смята, че е най-добре да се обясни какво точно планира да се извърши, за да се гарантира, че ситуацията няма да се повтори.
Извинението не винаги може да подобри ситуацията. Ако не бъде направено правилно, то само може да влоши нещата.
Ето и осем различни извинения на главните изпълнителни директори на осем големи компании, събрани от Market Watch.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в
Google News Showcase.