Една от най-големите модни компании за продажби на дребно Hennes & Mauritz (H&M) получи окончателно одобрение от правителството на Индия да отвори магазини в страната, съобщава BBC.
Шведската фирма планира да инвестира 115,5 млн. долара в отварянето на 50 магазина в цяла Индия.
Азиатската страна отвори пазара си за чуждестранни инвеститори, занимаващи се с продажби на дребно, в опит да стимулира икономическия си растеж.
От своя страна фирми като H&M са склонни да работят на развиващи се пазари като Индия, за да насърчат по-нататъшния си растеж.
През септември шведският моден гигант отчете нарастващи печалби благодарение на продължителния си растеж в Азия. Компанията обяви, че има нетна печалба в размер от 4,4 млрд. шведски крони (690 млн. долара) за третото тримесечие на годината, както и 22% ръст спрямо същото тримесечие през 2012 г.
Силните продажби в Китай и Япония дадоха силен тласък на печалбите ѝ, но компанията отчете растеж и на европейските пазари.
Индия е третата по големина икономика в Азия и H&M се надява, че нарастването на населението ѝ ще доведе до увеличаване на търсенето на дрехи.
През ноември тази година британската верига за продажби на облекло Marks & Spenser отвори в Мумбай най-големия си магазин на територията на Индия.