IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Thanksgivukkah - как съвпадението на два празника създава пазарен бум в САЩ

Малки производители и предприемачи се опитват да спечелят от съвпадението на Деня на благодарността и Ханука

13:53 | 15.11.13 г.
Автор - снимка
Редактор
Thanksgivukkah - как съвпадението на два празника създава пазарен бум в САЩ

Джени Ривлин Робъртс, собственик на сайта за джудайка и еврейски подаръци ModernTribe, знаела още от самото начало, че Thanksgivukkah или съчетанието от Деня на благодарността и Ханука ще е популярно, пише Businessweek.

За първи път от 1888 г. и за последен път за следващите 70 000 години Денят на благодарността и първият ден на Ханука тази година ще съвпаднат, което създава невероятни възможности за търговците. А ако Робъртс е научила нещо от бизнеса с джунджурии, то е че хората обичат хубавите сувенирни тениски.

Онова, което Робъртс не очаквала обаче, е манията около възможността в една и съща вечер да се палят свещи и да се яде пуйка. "Това е лудост. Никога не съм виждала подобно нещо", казва тя.

Реакцията на стоките на Робъртс за Tahnksgivukkah, които включват от тефтерчета до играта No Limit Texas Dreidel, е толкова бурна, че се наложило да премести бизнеса си от мазето на дома си в Атланта във временен търговски обект. Специалният онлайн магазин Thanksgivukkah към сайта ѝ ще бъде открит на 17-и ноември и ще продължи през целия период на празниците.

Робъртс не е автор на името на събитието. Идеята е на Дана Гител от бостънската неправителствена организация Hebrew SeniorLife. Тя съчетала двете имена миналата есен, докато шофирала към работното си място една сутрин. До обяд вече била създала страница Thanksgivukkah във Facebook и Twitter. Не след дълго запазила марката на името, създала уебсайт и се обадила на Робъртс с идеята да продава продукти за Thanksgivukkah на ModernTribe.

Ексклузивната продуктова линия е пусната на сайта през август. Първоначално Робъртс си мислела, че е твърде рано, но стоките започнали да се продават веднага. Към средата на ноември Робъртс и Гител вече са продали над 3000 тениски по 36 долара и 600 менори по 50 долара. Търсенето е толкова голямо, че се наложило Робъртс да наеме още седем служители, за да може да обслужва поръчките.

Робъртс и Гител не са единствените, които се опитват да спечелят от съвпадението на двата празника. Водещият производител на кошер хранителни продукти в САЩ Manischewitz стартира свой собствен сайт Thanksgivukah.com (с едно, а не с две "k"), където са публикувани рецепти, видеоклипове и филм. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:48 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още