IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Lego предлага мечтаното интервю за работа

Компанията набира дизайнери, а на "интервюто" им предлага да редят конструктор

13:38 | 16.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Lego предлага мечтаното интервю за работа

46-годишният Джеймс Колмър има напълно основателна причина да остави семейството и двете си деца в Австралия за два дни и да замине за Дания, където да реди конструктор Lego.

Колмър е един от общо 21 кандидати, които са дошли от всички точки на света в малкото градче Билунд, за да се състезават за позицията дизайнер на Lego. Датската компания е избрала необикновен метод за подбор на служители. Вместо провеждане на формални интервюта, Lego кани най-обещаващите кандидати в централата си и ги кара да сглобяват конструктор пред комисия от дизайнери.

Lego е втората по приходи компания за детски играчки в света, като преди нея е единствено Mattel, съобщава The Wall Street Journal. През последните години фирмата се радва на успех, постигнат благодарение на множество продуктови линии, базирани на хитови филми като „Хари Потър“, „Хобит“ и „Отмъстителите“. Особено съществена част от стратегията й е да пуска на пазара тематични комплекти. Целта е да се изгради специфичен, понякога амбициозен дизайн, стъпка по стъпка, като „King's Castle”, който излезе по-рано тази година.

Това означава, че компанията непрекъснато трябва да се грижи за уникалния дизайн на продуктите си. Сред дизайнерите на Lego има такива, които скицират героите и макетите, но има и такива, чиято работа е да редят частите, докато не се получи перфектният модел.

Директорът по дизайна Уил Торогуд твърди, че компанията предлага много по-спокоен и приятен начин за подбор на служители от стандартното интервю. Тази практика на Lego съществува вече седем години, но досега е държана в тайна.

Амбициозните дизайнери, които искат да се включат в двудневния уъркшоп, се регистрират онлайн, а след това чакат от компанията да се свържат с тях. Одобрените на първия кръг получават доставка с комплект Lego и наставление да отидат в централата с най-доброто произведение от конструктор, което могат да създадат. От фирмата дават насоки за това какво точно искат да получат като краен вариант.

Когато кандидатите влязат в конферентната зала на Lego, първата работа на екипа е да „провери домашното им“. Сред най-интересните идеи са модели на магически къщички на дърво и високотехнологични музикални плейъри.

„Това е начин за разбиване на ледовете, за въвеждане на новобранците сред нас и начин да видим какво могат да направят от конструктор“, твърди Каролин Хансен, директор на програмата за наемане на нови служители.

Истинското забавление започва след представянето на творенията. В рамките на два дни кандидатите са поставени пред серия от предизвикателства. Те скицират различни дизайни, проектират фигурки и създават комплекти за деца между 8 и 10 години, а всяка от задачите e с времево ограничени за изпълнение. Една от тях предполага само за два часа да подготвят концепция за играчка Lego. В тези моменти никой не говори. Чува се само тракането от частите на конструктора или звукът на случайно преминаващ самолет. Изпитващите дизайнери наблюдават целия процес и си водят бележки.

Кандидатите са оценявани не само по концепцията, но и по други елементи – цветови схеми и дали моделът е лесен за конструиране. Ключов е и лекияt момент на хумор, който трябва да бъде вплетен в продуктите. Оценява се и начинът, по който дизайнерите си общуват през цялото време.

За да бъдеш дизайнер в Lego се изисква наистина голяма техническа изобретателност. Един от кандидатите създава кола, която може да се превърне в робот убиец, а плевматичните гуми се озовават на раменете на модела. Въпреки това компанията не произвежда модела. Причината е, че всеки от дизайнерите преминава специално обучение, за да може да създаде комплект, който да има адекватна цена, да е насочен към правилната възрастова група и да се вписва в порфолиото на компанията. Обикновено в първата една година новите дизайнери работят заедно с някой от по-старите. След изтичането на този срок могат да пуснат свой собствен комплект.

В края на миналата седмица Lego обяви, че е решила да наеме осем от всичките 21 кандидати, но не разкри кои са късметлиите, тъй като някои от тях все още не са получили официално предложение за работа. Очакването от тях е да започнат възможно най-скоро, за предпочитане на следващия ден, след като екипът им се обади.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:41 | 08.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още