За първи път в корпоративната история на британската модна компания Burberry приходите ѝ за първата половина от фискалната година ще надхвърлят границата от 1 млрд. британски лири, съобщи базираният в Лондон моден концерн. Причината за рекордните резултати е силното представяне на онлайн продажбите, съобщава WBP Online.
Приходите от дейности на компанията възлизат на 174 млн. лири за полугодието, което приключи в края на септември, като бележат слаб ръст от 173-те млн. лири за миналогодишния период. Приходите, достъпни за акционерите, се качиха до 112,7 млн. лири или с 25,2 пенса за акция, в сравнение с 85 млн. лири или 19,1 пенса миналата година. Общите приходи на компанията стигнаха 1,03 млрд. лири – ръст от 17% спрямо 882-та млн. за миналогодишния отчетен период. Продажбите на дребно също отбелязаха 17-процентов ръст, достигайки 694 млн. лири.
„Горди сме от това свое постижение за първата половина на фискалната година, което отразява все по-силните ни позиции като световна марка. Оставаме концентрирани върху изпълняването на дигиталните и маркетинговите ни стратегии, както и върху продажбите на дребно през така важното трето тримесечие, през което макроикономическата среда ще остане несигурна“, каза изпълнителният директор на компанията Анджела Арендс.
За изминалия отчетен период Burberry отвори 14 големи магазина, най-вече на пазари с висок потенциал, и подобри дигиталните си иновации, както и сътрудничеството си с водещите фактори в технологичния сектор.
През миналата седмица компанията обяви, че Арендс ще се оттегли от поста си следващата година, тъй като ще продължи кариерата си в Apple.
Акциите на Burberry се качиха в началото на днешната борсова сесия в Лондон с 1,09% до 1,478 пенса за акция.