Полиестерните якета на Moncler за 1220 долара са хит сред богатите скиори от десетилетия. Дали производителят на луксозни облекла ще се окаже толкова привлекателен и за инвеститорите? Отговорът на този въпрос зависи от способността му да привлече повече клиенти, които не са сред редовните посетители на ски пистите, пише Bloomberg.
Moncler, която тази седмица започва да изнася презентации пред инвеститорите във връзка с първичното си публично предлагане в Милано, генерира около 3/4 от продажбите си от зимните дрехи - зависимост, която превръща компанията в по-рискова инвестиция в сравнение с други фирми от бранша като Brunello Cucinelli SpA, твърди Рахул Шарма, управляващ директор на консултантската компания Neev Capital.
Moncler иска да повтори успеха на IPO-то на Cucinelli - производителят на кашмирени жилетки за по 3195 долара, и на Salvatore Ferragamo, която продава обувки от изкуствена кожа за по 675 долара чифта. Акциите и на двете фирми нараснаха близо три пъти от листването им в Милано съответно през 2012 и 2011 г., което окуражи собствениците на Moncler да направят втори опит за IPO в рамките на две години.
Moncler, която се отказа от листването си през 2011 г. в полза на продажбата на компанията на френската фирма за частен капитал Eurazeo SA, планира да предложи между 25 и 30% от акциите си на фондовия пазар. IPO-то може да донесе до 1 млрд. долара, твърдят добре информирани източници. Ако това се случи, предлагането ще е най-голямото в Италия от ноември 2010 г., когато Enel Green Power SpA пласира книжа за 2,5 млрд. евро.
Без по-широка гама продукти Moncler рискува да не повтори успеха на останалите фирми от бранша, предупреждава анализаторът от BNP Paribas Лука Солка. Тясната специализираност на марката, основана през 1952 г. в алпийско градче във Франция, означава, че има по-голям риск тя да излезе от мода.
Самата компания добре осъзнава това. Преди 10-ина години Moncler бе паднала от производител на якета, които всеки уважаващ себе си мениджър и приятелите му носели в студените дни като тийнеджъри, до отшумяла фирма без идентичност. Затова те промениха дизайна на емблематичния си модел якета и наеха дизайнери като Джуня Уатанабе и френската модна къща Balenciaga. Бяха отворени и нови магазини.
В бъдеще фирмата иска да спечели по-голям дял от пазара на дизайнерски дрехи, оценяван на 101 млрд. евро, като увеличи селекцията си от ботуши за 995 долара и вълнени пуловери за 495 долара и обогати предложенията си на блузи за по 200 долара и други летни дрехи "без да изневери на марката".
За пролетта на 2014 г. Moncler е подготвила рокли със змийски десен и копринени бричове като част от линията Gamme Rouge.
"Отварянето на магазини по целия свят и предлагането на продукт, който може да се хареса на клиентите на различни пазари, диверсифицира риска", коментира президентът на фирмата Ремо Руфини, който я купи през 2003 ги и все още държи 32% от капитала ѝ. Eurazeo притежава дял от 32,3%, а Carlyle Group е собственик на 17,8%.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми