Един слаб голф сезон в САЩ и слабите валути на основните чуждестранни пазари се отразиха зле на приходите от продажби и печалбата на Adidas.
„Нашите резултати за третото тримесечие са повлияни от различни фактори", обясни главният изпълнителен директор Херберт Хайнер в четвъртък. В допълнение към негативните валутни ефекти той добави "краткосрочни трудности в доставките" в Русия и други страни от ОНД , както и "мерки за почистване на нашите наличности на световния голф пазар".
Приходите на втория по големина в света производител на спортни стоки след лидера Nike се свиват и през третото тримесечие със седем на сто до 3,88 милиарда евро. Анализаторите, анкетирани от Ройтерс, очакваха спад до 3,92 млрд. евро. Оперативната печалба намалява със 6,1% до 463 млн. евро, а чистата печалба се свива с осем на сто до 316 млн. евро. Пазарът очакваше оперативна печалба от 466 млн. евро и чиста в размер на 325 млн. евро.
Още през септември Adidas докладва за слабия старт на нов разпределителен център близо до Москва, като впоследствие ревизира своите прогнози за печалбата си за цялата година надолу. Поевтиняването на валутите на Русия, Япония, Бразилия, Аржентина и Турция ще се отрази сериозно на оборотите за третото тримесечие, след като приходите от продажби за второто тримесечие намаляха с 4%.
За Adidas Русия е третият по големина пазар. Освен ефекта от поевтиняването на рублата, компанията не е успяла да пласира достатъчно количества дрехи и обувки в сравнение с първоначалните планове заради проблеми с дистрибуцията в страната.
В САЩ голф сезонът започна със закъснение заради лошото време, което се отрази доста зле на корпоративната марка TaylorMade - Adidas Golf. Приходите там са спаднали с почти 26%.
В Северна Америка, където е основният пазар за Adidas - САЩ, продажбите в евро са се свили с десет процента. Бизнесът във втория най-важен пазар – Китай, се увеличава със шест процента, докато приходите от другите азиатски пазари в евро се сринаха с 13 на сто. В Западна Европа продажбите остават с осем процента под сравнително силното тримесечие на предишната година, през което имаше и Олимпийски игри.
Adidas потвърди занижените в последните месеци цели. Според тях продажбите при премахване на валутните ефекти трябва да се понижат с ниски едноцифрени проценти, а печалбата се очаква да се повиши до 820-850 млн. евро. Хайнер отново подчерта, че очаква динамичен растеж през последното тримесечие, отчасти заради предстоящото световно първенство по футбол.