IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо все повече мъже си пускат мустаци

Миналата година в кампанията Movember се включиха 1,1 млн. души от цял свят, като събраха над 92 млн. паунда

12:10 | 04.11.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	За 10 години благотворителната кампания се е разраснала от малка група приятели, измислили идеята в Австралия, до Южна Африка, Европа, Северна Америка и Азия. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

За 10 години благотворителната кампания се е разраснала от малка група приятели, измислили идеята в Австралия, до Южна Африка, Европа, Северна Америка и Азия. Снимка: Ройтерс

Бръснарницата Pall Mall, основана през 1896 г. близо до Бъкингамския дворец в Лондон, има толкова много записани часове за бръснене през този месец, че човек би си помислил, че наближава още една кралска сватба, пише Bloomberg.

Този път обаче не става въпрос за венчавката на принц Уилям и Кейт Мидълтън. Става въпрос за мустаци.

Movember - глобална кампания, призоваваща мъжете да си пускат мустаци през ноември в подкрепа на борбата среща рака на простатата и и тестисите, пълни бръснарниците в Лондон с мъже, които искат да започнат месеца голобради.

Кампанията, стартирала през 2003 г., се радва на все по-силната популярност на мъжкото бръснене и включването на няколко знаменитости. Пазарът на бръснарски услуги за мъже е нараснал с 33% до 33,6 млрд. долара между 2003 и 2012 г., според данни на Euromonitor International. Очаква се през тази година той да се разшири с още 3,3%.

Миналата година в Movember се включиха 1,1 млн. души от цял свят, като събраха над 92 млн. паунда. Броят им се увеличи с 29% спрямо 2011 г., след като предишната година той нарасна двойно.

Пилотът от Формула 1 Марк Уебър и редица американски футболни звезди обявиха, че ще се включат в кампанията през тази година. Готвачът Джейми Оливър, актьорът Стивън Фрай и звездата от Джеймс Бонд Даниел Крейг си пуснаха мустаци през предишни години.

"Повечето мъже винаги са си търсели извинение, за да си пуснат мустаци", обяснява съоснователят на Movember Джъстин Коглан. "Толкова много готини хора в историята са имали мустаци - от Айнщайн до Дали и Джими Хендрикс. Имаме усещането, че сме върнали нещо страхотно към живот", допълва той.

За втори път с кампанията ще работи и Gillette, след като миналата година фирмата дари 100 000 паунда във Великобритания. Bank of America Corp. пък отпусна 40 000 паунда - най-голямото дарение от финансовата индустрия на Острова.  През тази година Gillette планира да разшири кампанията си и да се включи в нея в 14 държави, включително САЩ, Франция и Южна Африка.

За 10 години благотворителната кампания се е разраснала от малка група приятели, измислили идеята в Австралия, до Южна Африка, Европа, Северна Америка и Азия. Набраните средства се даряват на благотворителни дружества за борба с рака във всяка от страните, които участват в нея.

До момента за участие в кампанията тази година са се записали на 412 000 души, като са обещали да дарят около 5,4 млн. долара. Най-голям е броят на участниците във Великобритания, докато най-много дарения са обещани в САЩ - 1,3 млн. долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:16 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още