Помните ли времената, когато Китай, Бразилия и останалите нововъзникващи пазари бяха бъдещето на лукса? Това все още е така, но в едно много по-далечно бъдеще, пише CNBC. Когато става въпрос за растеж в момента, най-горещото място на планетата е САЩ.
Според ново изследване на сп. Departures и Ledbury Research, в което са анкетирани директорите на водещи компании за луксозни стоки, Северна Америка е най-важният пазар по отношение на растежа през идните пет години. Източна Азия е на второ място, следвана от Западна Европа, Източна Европа и Централна и Южна Америка.
Цели 89% от анкетираните очакват най-сериозен принос за растежа да има Северна Америка.
В същото време компаниите за луксозни стоки не обръщат гръб на Китай. Потребителите там продължават да засилват продажбите на много от компаниите от бранша. Например Coach, която отчита слаби продажби в САЩ, регистрира двуцифрен ръст в Китай през третото тримесечие.
Освен това китайските потребители продължават да пазаруват по целия свят, като на тях се пада значителен дял от продажбите на луксозни стоки в Европа, особено в Париж.
Богатите американци обаче вероятно ще са най-големият двигател на индустрията за 260 млрд. долара през идните години. Анкетираните очакват продажбите там да се повишат средно с 9% в рамките на идните 12 месеца.
Според участниците в изследването положителните фактори, които влияят върху бизнеса с луксозни изделия, са на първо място онлайн търговията, следвана от темпото на икономически растеж в САЩ и мобилната търговия.
Очакванията са районите с най-слаб растеж да бъдат Близкия изток, Югоизточна Азия, Япония и Африка.
Коментар на Клаудия Д'Арпицио, анализатор в Bain & Co, вижте в материала на Bloomberg!