Обремененият от продължаващият слаб бизнес в Западна Европа производител на спортни облекла Puma отчете значително по-слаби приходи през третото тримесечие. Приходите падат със 7,6% до 824,8 млн. евро, както обяви френското дружество майка Kering (в миналото PPR). Трудности конкурентът на Nike е имал и заради валутните колебания, предава Ройтерс.
С тези проблеми трябва да се бори и конкурентът от родината на Puma – Adidas. През август той представи слаби резултати заради негативни валутни ефекти и слаб бизнес в Западна Европа и намали прогнозата си. Поевтиняването на валутите на Русия, Япония, Бразилия, Аржентина и Турция ще се отрази сериозно на оборотите за третото тримесечие, след като приходите от продажби за второто тримесечие намаляха с 4%.
Наскоро Kering стартира широка програма за преструктуриране в Puma. Фирмата трябва да да повиши вниманието си отново към индустрията на спортните стоки, след като марката, която през последните години бе все по-фокусирана в областта на спортната мода, позагуби от блясъка си. Бьорн Гулден, шеф на датския производител на бижута Pandora, пое кормилото в Puma през юли.
Но не само Puma причинява главоболия на френската компания. И луксозната марка Gucci не очарова с данните си от тримесечието. Продажбите са намалели с 5,4 на сто основно заради валутни ефекти. По този начин трендът от последните няколко седмици се задълбочава. Подобни негативни резултати отчитат и в LVMH заради спада в приходите от шивашката и кожарската дивизия.
Все пак Kering отчита за третото тримесечие приходи в размер на 2,52 млрд. евро, което е спад от 1,5 на сто.